محسن زنگنه: ماده ۶ لایحه برنامه هفتم­ ­­­به موضوع اشتغال با اولویت اشتغال‌های خرد می‌پردازد

هرمزبان – محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه پنجساله هفتم­ ­گفت: ماده ۶ لایحه برنامه هفتم­ ­­­به موضوع اشتغال آن هم با اولویت اشتغال‌های خرد می‌پردازد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان  به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم­ ­­در حاشیه جلسه صبح امروز (شنبه، ۲۴ تیرماه) کمیسیون تلفیق برنامه هفتم­ ­­گفت: کمیسیون در جلسه صبح امروز خود ماده ۶ لایحه برنامه هفتم­ ­­را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه ماده ۶ لایحه برنامه هفتم­ ­­­به موضوع اشتغال آن هم با اولویت اشتغال‌های خرد می‌پردازد، ادامه داد: ما در ماده ۳ و ۴ لایحه برنامه هفتم­ ­بیشتر به دنبال تأمین مالی صنایع بزرگ بودیم، اما در ماده ۶ به بحث کسب و کار‌های خرد توجه می‌کنیم. در این بخش احکامی مدنظر قرار گرفته که بیشتر به نفع رونق کسب و کار‌های خرد است.

وی با اشاره به­ تصویب بند (الف) و (ب) ماده ۶ لایحه برنامه هفتم­ ­تصریح کرد: در این بند سازمان برنامه و بودجه مکلف شد تا به شرکت‌های تسهیل‌گر در ایجاد کسب و کار‌های خرد مجوز داده تا این شرکت‌ها مورد حمایت قرار گیرند و بتوانیم زنجره تولید را در کسب و کار‌های خرد ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: همچنین کمیسیون در بند (ب) ماده ۶ لایحه برنامه هفتم­ ­­­مصوب کرد که باید سرفصل‌های درسی دانشگاه‌ها به ویژه در حوزه مهارتی به روزرسانی شود لذا در این بخش همه دستگاه‌های متولی آموزش عالی مکلف شدند تا با نگاه مهارت‌آموزی به سمت به روزرسانی فصل‌های درسی خود حرکت کنند.

زنگنه در ادامه با اشاره به بررسی موضوع “استاد شاگردی” در برنامه هفتم­ ­­­ادامه داد: به واقع یکی از معضلات کشور از بین رفتن سیستم استاد شاگردی است که زمانی در کشور رسم بود. این سیستم هم کارآفرین تربیت می‌کرد و هم به اصطلاح مشکل اشتغال را در کشور برطرف می‌کرد با این حال این موضوع چند سال است که از بین رفته لذا ما در بندی این موضوع را مدنظر قرار دادیم که البته این موضوع فعلا به کمیته تخصصی کمیسیون جهت بررسی‌های بیشتر بازگردانده شده است.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید