بیمارستان صنعت نفت در بندرعباس احداث می‌شود

هرمزبان – مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: بیمارستان صنعت نفت در بندرعباس احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، امروز نشست مشترک شورای سلامت استان با مدیران سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت و مدیران دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه در استان هرمزگان، به ریاست مهندس دوستی نماینده عالی دولت در استان برگزار شد.

مهدی دوستی در این نشست خواستار مشارکت وزارت نفت در توسعه زیرساخت‌های درمانی استان شد و گفت: شهرک پیامبر اعظم با توجه به اینکه در غرب بندرعباس قرار گرفته و با قطب‌های پالایشگاهی مرکز استان نیز مجاورت دارد، یکی از نقاط مستعد برای احداث بیمارستان توسط وزارت نفت است.
وی با اشاره به پروژه‌های فعال و در دست اقدام نفتی و گازی در استان هرمزگان، این استان را نقطه‌ی امید کشور در صنعت نفت و گاز دانست و اظهارداشت: هرمزگان را باید ویژه و بزرگ دید و طراحی جامعی برای توسعه زیرساخت‌های درمانی صنعت نفت تدوین شود اما اجرا را بایست به صورت فازی انجام دهیم تا مبتنی بر توسعه صنعت نفت در استان بیمارستان را نیز توسعه دهید.

استاندار هرمزگان، با اعلام آمادگی برای تامین زمین، اظهارداشت: اگر نقطه و لکه‌گذاری خاصی را نیز در نظر دارید این آمادگی وجود دارد تا در مساحت لازم و با آینده‌نگری زمین را تامین کنیم.

دوستی در بررسی اراضی مورد نظر مدیران سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت، تصریح‌کرد: اراضی ۱۰۰ هکتاری شمال بلوار شهید رجایی با توجه به اجرای نهضت ملی مسکن متقاضیان شاغل در صنایع غرب بندرعباس در این محدوده، نیز نقطه‌ای مطلوب برای احداث بیمارستان صنعت نفت است که برای این امر ۱۰ هکتار زمین را اختصاص خواهیم داد که ۵ هکتار زمین تحویل و ۵ هکتار دیگر نیز برای توسعه در فازهای بعدی فریز خواهد شد و متناسب با طرح‌های ارائه شده تا صورت لزوم به این پروژه اختصاص داده شود.

استاندار هرمزگان در پایان اطمینان خاطر داد: مردم عادی نیز از خدمات درمانی بیمارستان صنعت نفت بهره‌مند خواهند شد.

بیگدلی مدیر منابع انسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، در این نشست با بیان اینکه پیش از این در بحث خدمات درمانی وزارت نفت، هرمزگان و فارس قطبی مشترک بودند گفت: با توجه به توسعه پروژه‌های نفتی در استان هرمزگان، وزارت نفت در نظر دارد هرمزگان را در بخش بهداشت و درمان به عنوان نقطه‌ای مستقل تعریف کند.

وی افزود: در نظر داریم با هدف ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی به پرسنل شاغل در بخش‌های مختلف صنعت نفت هرمزگان، زیرساخت‌های درمانی را در آن افزایش دهد و مردم نیز از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

وی افزود: شاید بیمارستان‌‌های خصوصی نتواند در مناطق کم‌برخوردار انتظارات درمانی را تامین کند ضمن اینکه بیمارستان‌های دولتی مانند بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی نیز با محدودیت‌هایی روبرو هستند بر همین اساس هر چه قدر مسئولین استان کمک کنند صنعت نفت در هرمزگان تقویت شود، زیرساخت‌های درمانی نیز ارتقا خواهد یافت و مردم شهر بندرعباس نیز از آن‌ منتفع خواهند شد.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، با تقدیر از نظر مساعد وزارت نفت برای احداث بیمارستان در بندرعباس، عنوان‌کرد: اراضی هزار هکتاری، با توجه به قرارگرفتن در اراضی نهضت ملی مسکن، می‌تواند شرایط زیست کادر درمانی و پزشکان بیمارستان را نیز مهیا کند.
وی تأکید کرد: دیدگاه ما برای احداث بیمارستان صنعت نفت به شکلی است که بیمارستان در محلی جانمایی شود که مردم عادی نیز بتوانند از خدمات آن استفاده و بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید