حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه جزیره هرمز: وزارت بهداشت فکری برای آمبولانس هرمز کند

هرمزبان – حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه هرمز گفت: مسئولان وزارت بهداشت باید فکری به حال آمبولانس جزیره هرمز کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حجت الاسلام جعفر رستا خیز امام جمعه هرمز امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته این جزیره بااشاره به احداث درمانگاه و مرمت بخشهای از این مرکز در مانی گفت: جا دارد از ریاست محترم جمهور بابت دستور ایشان به احداث ساختمان جدید درمانگاه هرمز تشکر کنم اما مسئله انتقال بیمار از جزیره الشهداء هرمز به بندرعباس نیازمند آمبولانس دریایی هستیم و از مجموعه علوم پزشکی استان می خواهیم جهت تهیه آمبولانس دریایی برای مردم شهید پرور جزیره الشهدای هرمز اقدامات لازم را انجام بدهند.

وی افزود: این که بیمار اورژانس با ماشین شخصی و شناور مسافری جابجا بشود در شان و جایگاه مردم هرمز نیست.

امام جمعه هرمز با اشاره به دهه ولایت و امامت گفت: جشن غدیر امسال از سال‌های قبل با شکوه تربرگزار شد که این نشانگر ایمان و اعتقاد مردم به ولایت است که با حضورشان فرهنگ غدیر را در جامعه تزریق نمودند.

خطیب جمعه هرمز بیان کرد: جا دارد از مردم شریف جزیره الشهدا هرمز ، هیئت‌های مذهبی، هیئات مساجد، ایستگاه‌های صلواتی و موکبداران و مسئولین به ویژه از فرماندهی مرکز سپاه سیدالشهدا هرمز تشکر و قدردانی کنم.

حجت الاسلام رستاخیز بااشاره به روز خانواده و تکریم از بازنشستگان گفت: خانواده کانون آرامش زندگی قانون مودت و رحمت است و در خانواده انسان ساخته می‌شود.

امام جمعه هرمز افزود: تشکیل و حفظ جایگاه خانواده باعث آرامش روحی و روانی است بدون آرامش نسل سالم بوجود نمی‌آید اخلاق کنار می‌رود ارزش‌های دینی از بین می‌رود آرامش خانواده نسل سالم را بوجود می‌آورد اخلاق را حاکم می‌کند و ارزش‌های دینی را حفظ می‌کند.

حجت الاسلام رستا خیز بااشاره به فرارسیدن ماه محرم الحرام گفت : بزرگترین هدف عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام بازگرداندن جامعه اسلامی به خط صحیح و تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی بود در زمانی که راه عوض شده بود و جهالت و ظلم و خیانت حاکم شد بود امام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی قیام کرد.

امام جمعه هرمز به سفر ریاست محترم جمهوری به قاره افریقا اشاره کرد و گفت : سفر رییس جمهور به قاره آفریقا یک سفر راهبردی است که می‌تواند فرصت‌های جدیدی و دستاوردهای بسیار خوبی را برای کشور به دست بیاورد.

حجت الاسلام رستاخیز با اشاره به تحولات منطقه ای به ویژه سوریه گفت: امروز آمریکا به دنبال بی‌ثبات سازی سوریه است کشور سوریه که در عرصه نظامی و در عرصه سیاسی به پیروزی رسید امروز آمریکا با تنفس مصنوعی به مخالفان سوری به دنبال ایجاد چالش در سوریه است.

امام جمعه هرمز با اشاره به شکست آمریکا در جنگ اوکراین و روسیه بیان کرد: موافقت آمریکا برای تحویل دادن بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین در جنگ می تواند مشکلات فراوانی ایجاد کند نه تنها آمریکا و غرب و اوکراین در این جنگ پیروزنمی‌شوند بلکه اوضاع جنگ خطرناک تر خواهد شد.

حجت الاسلام رستا خیز در خطبه نخست با اشاره به آیات و روایات گفت: انسان به وسیله یاد خدا به صورت دائم در زندگی به شرافت و بزرگی می‌رسد.

وی گفت: شکرگزار واقعی کسی هست که هم با زبان هم با قلب هم با عمل شکرگزار نعمت‌های خداوند متعال است با زبان خودش یادآور نعمت‌های خداوند متعال می‌شود در قلب شکر نعمت‌ها است و در عمل نعمت های الهی رادر مسیر هدف خداوند متعال استفاده می‌کند و اطاعت از خداوند متعال موجب نجات انسان بلاهای دنیا و باعث نجات از عذاب‌های دردناک آخرت می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید