خبر فوری

استاندار هرمزگان: اقتصاد دریا و ساحل باید از همدیگر تفکیک شود

هرمزبان – استاندار هرمزگان گفت: متأسفانه اقتصاد دریا و اقتصاد ساحل در کشور از همدیگر تفکیک نشده و بسیاری از اقدامات توسعه‌ای مانند احداث پتروشیمی‌ها در سواحل در حالی که بخشی از ابعاد اقتصاد ساحل به شمار می‌آیند به عنوان اقتصاد دریامحور معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان  ، مهدی دوستی در کارگروه اقتصاد دریامحور استان هرمزگان، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد دریامحور، اظهار کرد: ذهنیت ما حرکت پروژه‌ای به سمت اقتصاددریا است در حالی که باید در این حوزه پروتکل‌محور  گام بر داریم و ارتباط آن را با صنعت مشخص کنیم‌.

وی افزود: نقش جوامع محلی در اقتصاد دریامحور بایستی حتما دیده شود و از طرفی بایستی تلاش کنیم روح اقتصاد دریا را به نظام آموزشی و کف جامعه بدمیم از این رو برای این منظور بایست جهت سیستم‌های کشور و استان یک ساختاری مدون و دقیق قرار دهیم از این رو هر بخش باید در فعالیت تخصصی خود برای اقتصاد دریا محور برنامه مشخص کند.

دوستی بیان کرد: استاندار هرمزگان، تصریح‌کرد: در صورت نگاه تخصصی به اقتصاد دریامحور، مسائلی که در استان داریم شناسایی و برای آن راهکارهایی تعریف خواهد شد.

وی اظهار کرد: متأسفانه اقتصاد دریا و اقتصاد ساحل در کشور از همدیگر تفکیک نشده و بسیاری از اقدامات توسعه‌ای مانند احداث پتروشیمی‌ها در سواحل در حالی که بخشی از ابعاد اقتصاد ساحل به شمار می‌آیند به عنوان اقتصاد دریامحور معرفی می‌شود در حالی که این دو بخش باید حتما از هم تفکیک شود و برای هر بخش برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای انجام شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به تاکید دنیا بر مدیریت یکپارچه سواحل، گفت: اینکه استان‌های مختلف اصرار دارند که خود را به دریا وصل کنند و اذعان می‌کنند که چرا این حجم از سواحل  در اختیار چند استان قرار داده شده است با مدیریت یکپارچه منافات دارد و اساسا این موضوع با نگاه مدیریت یکپارچه انجام شده است‌.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، رشد بیوتکنولوژی دریایی را قابل توجه دانست و گفت: وقت زیادی بر روی اقتصادی کردن و افزایش سهم  جلبک در اقتصاد استان گذاشته‌ایم اما خروجی مطلوب نبوده است از این رو لازم است برای افزایش راندمان در این حوزه بیشتر تلاش شود.

دوستی تاکیدکرد: همه ما باید برای رسیدن به وضع مطلوب از یک‌سری الگوهای موفق تبعیت کنیم بدین شکل که به عنوان مثال اگر در یک حوزه ژاپنی‌ها بهتر عمل کرده‌اند باید از آن‌ها آموخت و در حوزه‌ی دیگری اگر مثلا اروپایی‌ها بهتر عمل کرده‌اند به سراغ آن‌ها برویم و با ایرانیزه‌کردن آموخته‌ها خود را به وضع مطلوب نزدیک‌تر کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید