امام جمعه هرمز: یا مشکل تردد کالاهای اساسی را حل کنید یا کسبه را از مالیات معاف

هرمزبان – امام جمعه هرمز گفت: امروز کسبه واصناف جزیره هرمز متحمل هزینه های سنگین حمل و نقل برای جابجایی کالاها و اجناس خود هستند و از طرفی باید مالیات سالانه سنگینی را پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان  ، حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه این جزیره امروز در در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره هرمز گفت: کسبه و اصناف جزیره هرمز متحمل هزینه های سنگین حمل و نقل برای جابجایی کالاها و اجناس خود هستند و از طرفی باید مالیات سالانه سنگینی را پرداخت کنند.

وی بیان کرد: در حالی که در شهرهای مثل بندر عباس شبکه توزیع وجود دارد و چنین هزینه‌های رو متحمل نمی شوند.

رستاخیز از مسئولان خواست تا یا قضیه حمل و نقل کالاهای اساسی جزیره را حل کنند یا کسبه و بازاریان جزیره هرمز را از مالیات معاف کنند.

امام جمعه هرمز گفت: البته مدیر کل اداره مالیات استان هرمزگان قول دادند مشکل کسبه هرمز را حل کنند.

حجت الاسلام رستاخیز بیان کرد: هزینه سالیانه هر مغازه دار برای جابجایی کالا حدودا بالای 500 میلیون تومان است.

امام جمعه هرمز با اشاره به سالروز ازدواج  حضرت علی (ع) گفت: ازدواج موانعی دارد و موانع ازدواج صرفاً اقتصادی و معیشتی نیست. عمده موانع ازدواج، موانع فرهنگی است.

وی گفت: عادت‌ها، تفاخر ها، چشم هم چشمی ها، تجمل گری ها این موارد اجازه نمی دهد که ازدواج آسان تر صورت بگیرد.

حجت الاسلام رستاخیز بیان کرد  همه پدرها و مادرها و مسئولین باید  پای کار باشند تا ازدواج  آسان در جامعه به عنوان یک فرهنگ ترویج پیدا کند تا شاهد فرهنگ سازی صحیح در امر ازدواج آسان باشیم.

امام جمعه هرمز بااشاره به هفته صرفه جویی گفت: مردم عزیز و شریف در صرفه جویی آب در فصل تابستان همکاری کنند که چاره امروز برای برون رفت از بحران بی آبی این است که در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

امام جمعه هرمز با اشاره به دیدار دانشمندان هسته ای کشور با مقام معظم رهبری  گفت: صنعت هسته ای به فرموده رهبری عزیزتر از جانمان کلید پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است بومی سازی این صنعت علیرغم همه سنگ اندازی های دشمنان شکست بزرگ غرب و غرب گرایان بود.

وی گفت: امروز دشمنان از الگوگیری ایران برای کشورهای منطقه و جهان در زمینه هسته ای ترس و وحشت دارند.

حجت الاسلام  رستاخیز بااشاره به سفر رئیس جمهور به سه کشور آمریکای لاتین گفت: سفر رئیس جمهور کشورمان به حیاط خلوت آمریکا در کشورهای حوزه آمریکای جنوبی سفری راهبردی و و بسیار مهم بود که می تواند دستاوردهای بسیار مهمی در حوزه کشاورزی معدن صنایع و انرژی را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

امام جمعه هرمز بیان کرد:  امروز اصلی‌ترین متحد آمریکا در منطقه عربستان سعودی به این جمع‌بندی رسیده است که آمریکا به عربستان به چشم یک متحد نگاه نمی کند بلکه به عنوان یک ابزار برای رسیدن به منافع خود نگاه میکند به همین دلیل عربستان سعودی سیاست های خودش را تغییر داده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید