حجت الاسلام حسین غلامی

امام جمعه بشاگرد: حمایت ازصنایع دستی گامی مهم در جهت توسعه اقتصادی و اشتعالزایی است

هرمزبان – امام جمعه بشاگرد گفت: حمایت ازصنایع دستی گامی مهم در جهت توسعه اقتصادی و اشتعالزایی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان  ، حجت‌الاسلام حسین غلامی امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به فرا رسیدن روز صنایع دستی اظهار داشت: سرمایه گذاری در عرصه صنایع دستی، سرمایه گذاری در عرصه فرهنگ و هویت یک جامعه است که می تواند نقش بسزایی در انتقال این فرهنگ به دیگر جوامع داشته باشد.

وی افزود: صنایع دستی شناسنامه مرز و بوم و سند تاریخ منطقه است که باید برای ترویج این سند و تاریخ تلاش شود.

خطیب جمعه شهرستان بشاگرد گفت:  توجه و حمایت از صنایع دستی بومی منطقه مهم ترین کمک جهت توسعه اقتصادی و اشتغال زایی است که در توسعه یک منطقه هم می تواند مفید واقع شود.

 غلامی با اشاره به نقش  پر تاثیر این  صنعت بومی در منطقه عنوان کرد: یکی از فواید مهم این صنعت در منطقه داشتن  امتیازات با سرمایه گذاری های اندک و بهره وری بالا است.

امام جمعه شهرستان بشاگرد گفت: ترویج صنایع دستی نقش مهمی در رونق اقتصادی دارد و می توان زمینه  معرفی این  صنعت به جهان  را فراهم کند.

وی به نقش اصلی تورم در اقتصاد کشور ما اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین عامل تورم در اقتصاد ما به‌ ویژه در کوتاه‌ مدت، نرخ ارز است و اگر به این موضوع توجه نشود، سیاست‌هایی که نوشته می‌شوند چندان سیاست‌های موفقی نخواهند بود.

غلامی خاطر نشان کرد:  اگر نرخ ارز تثبیت شود و مقداری هم این نرخ را پایین‌تر بیاورند، تورم را مهار می‌کند و وقتی تورم مهار شود، رشد اقتصادی در جامعه را خواهیم داشت.

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید