خبر فوری
بازدید سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران از مركز تخليه صيد جاسك كهنه

بازدید سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران از مركز تخليه صيد جاسك كهنه

هرمزبان – سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران در بازدید از مركز تخليه صيد جاسك كهنه ، بر توسعه سواحل بعنوان يكي از شاخص هاي مهم توسعه كشور تاكيد كرد و صيادان را سربازان پيشران توسعه كشور عنوان نمود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روابط عمومي سازمان شيلات ايران، معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران به همراه نماينده مردم هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي، معاون امور نظارت و هماهنگي معاونت پارلماني رياست جمهوري و جمعي از مسئولين ستادي و استاني و جامعه صيادي از مركز تخليه صيد جاسك كهنه بازديد كرد.

معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران در اين بازديد با اشاره به اينكه سربازان پيشران توسعه كشور هستند توسعه سواحل را از شاخص هاي مهم توسعه كشور خواند و افزود: مجموعه شيلات كشور خدمتگزار جامعه صيادي و فعالين شيلاتي هستند و آنچه در توان ابن مجموعه است بايد در مسير توسعه فعاليت هاي شيلاتي و خدمت رساني به بهره برداران شيلاتي به كار گرفته شود.
سيد حسين حسيني زيرساخت هاي مورد نياز جامعه صيادي مانند سايبان صيادي، رمپ و … را براي پايدار صيد و صيادي يك ضرورت خواند و تصريح كرد: خوشبختانه در اين خصوص گام هاي موثري در دولت مردمي برداشته شده است و در آينده نزديك در اين منطقه نيز با تداوم حمايت ها و تأمين اعتبارها شاهد بهره برداري از آنها خواهيم بود.
وي صدور مجوز صيد و صيادي را در گرو توان دريا و ذخاير آبزيان دانست و گفت: بي شك صدور مجوز صيد بدون توجه به ذخائر آبزيان در دريا، نابودي ذخاير و به دنبال آن تضعيف معيشت جامعه صيادي و بيكاري صيادان را به دنبال خواهد داشت.

معاون وزير ورئيس سازمان شيلات ايران صدور مجوز صيد را با مديريت تلاش صيد و در نظر گرفتن ذخاير آبزيان امكان پذير خواند و افزود: در اين مسير بايد بهره برداري كيفي جايگزين بهره برداري كمي شود و در حركت در مسير ارزش افزوده صيد توسعه يابد.
در ادامه مدير كل شيلات هرمزگان گفت: خدمت به جامعه صيادي در كنار تلاش براي توسعه شيلاتي سواحل همواره در دستور كار شيلات قرار دارد و اميد داريم بتوانيم با تعامل و همكاري موجود شاهد رشد و توسعه بيش از پيش مناطق صيادي باشيم.

مسعود باراني افزود: موج شكن مردمي بحل با حدود ۵۰ فروند شناور صيادي قايق و و بالغ بر ۴۰۰ نفر صياد نقش مهمي در صيد و صيادي شهرستان جاسك دارد.

در اين بازديد صيادان حاضر در موج شكن مردمي بحل ضمن تشكر از اقدامات اخير شيلات در اين منطقه به بيان مسائل، نظرات و پيشنهادات خود پرداختند.

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید