خبر فوری

برگزاری نشست تخصصی ازدواج سالم در بندرعباس با حضور نرجس زمانی

هرمزبان – نشست تخصصی ازدواج سالم با حضور نرجس زمانی،‌ مدرس خانواده در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایکنا، نرجس زمانی،‌ روانشناس و مدرس دانشگاه در کارگاه آموزشی و نشست تخصصی ازدواج سالم که امروز، نهم خرداد در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد اظهار کرد: ازدواج خوب و سالم یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های زندگی است. اهمیت این موضوع بسیار زیاد است و نیاز دارد که افراد درباره آن دانشی را کسب کنند، دراین‌باره صحبت کنند و با آگاهی کامل تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: باید به این مسئله بپردازیم که چرا ازدواج درست امروزه بسیار سخت شده و همچنین چرا این مسئله حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تأثیر شناخت مؤثر در ازدواج موفق، خاطرنشان کرد: یک سری باورهای غیرمنطقی در مورد انتخاب همسر وجود دارد، از جمله آنها مسائل مربوط به ارتباط با خانواده همسر است، ما باید این باور را داشته باشیم که ریشه ما برگرفته از خانواده‌مان است و ما در مسائل بحرانی از رفتار آن‌ها پیروی می‌کنیم و نمی‌توانیم شخصی را جدا از خانواده آن در نظر بگیریم.

زمانی ادامه داد: یکی دیگر از این باورها دوست داشتن غیرمنطقی فرد است که در این مورد شخصی که هیچ تعهدی به زندگی مشترک ندارد ولی دوست داشتن بیمارگونه‌ای را دارد، فکر می‌کند که این دلیل برای ازدواج کافی است.

وی با بیان اینکه از دیگر مسائل مهم نادیده‌گیری فرهنگ‌ها است و نادیده‌گیری آن مشکل‌آفرین است، تصریح کرد: تفاوت سنی زیاد نیز ممکن است مشکل‌آفرین باشد و باید به مسئله توجه کرد که افراد با تفاوت سنی کمتر تجربیات مشابه‌تری را باهم دارند ولی تفاوت سنی زیاد فاصله فکری را بیشتر می‌کند.

این مدرس دانشگاه به مسائلی که در زمان خواستگاری باید راجع به آن‌ها صحبت شود پرداخت و عنوان کرد: در این صحبت‌ها باید به نقش هر شخص در زندگی مانند مدیریت مسائل اقتصادی، تصمیم به فرزند آوردن، میزان رابطه با خانواده و دوستان، نحوه تفریحات و سرگرمی‌ها، خط قرمز ها و اینکه چطور همدیگر را آرام کنند پرداخت.

وی با اشاره به دلایل اشتباه ازدواج خاطرنشان کرد: یکی از اشتباهات این است که کسانی که در سن‌های بالا هستند و ازدواج نکرده‌اند به هر ازدواجی راضی می‌شوند که این کار مشکلاتی را در پیش خواهد داشت، همچنین از دیگر مسائل اشتباه فرار از خانواده است و کسانی که ازدواج را بهترین راه برای فرار از خانه‌ای می‌دانند، دچار مشکل خواهند شد.

زمانی بیان کرد: از دیگر مسائل اشتباه، تفکر به دست آوردن آزادی است، افرادی صرفاً با قصد فرزند آوری داشتن فرزند ازدواج می‌کنند، همچنین مسائل روانی مانند کسانی که مشکلات افسردگی دارند یا معتاد هستند و برای حل شدن این مسائل ازدواج می‌کنند دچار مشکلات متعددی خواهند شد.
انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید