خبر فوری
غلامعلی جاودان: 184 پروژه‌ بهداشتی در حال ساخت در مناطق مختلف هرمزگان داریم

غلامعلی جاودان: 184 پروژه‌ بهداشتی در حال ساخت در مناطق مختلف هرمزگان داریم

هرمزبان – غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: 184 پروژه‌ بهداشتی در حال ساخت در مناطق مختلف هرمزگان داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری موج هرمزگان ، غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص وضعیت بهداشت و درمان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمبود کادر درمان یکی از چالش هایی است که دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان و سایر شهرستان استان با آن مواجه است.

وی ابراز داشت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با توجه به تحریم های متعدد که گریبان گیر کشورمان شده است با وجود این شرایط سخت، همه ما میدانیم که دانشگاه های مختلف به ویژه در حوزه بهداشت و درمان برای تربیت دانشجویان راه اندازی شد.

جاودان عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی سال۱۳۶۵ در جهت نهادینه کردن امر تربیت نیروی انسانی کارآمد و شایسته برای ارتقا سطح کیفی و توسعه جدی مراکز بهداشت و درمان تاسیس شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: هم اکنون ۹دانشکده در حوزه بهداشت و درمان در استان هرمزگان وجود دارد که از تعداد ۷دانشگاه در بندرعباس و یک دانشگاه در بندرلنگه و یک دانشگاه نیز در میناب فعال است.

وی گفت: به علت کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان، تقاضای من از والدین دانش آموزان این است که فرزندانشان را به سمت رشته های مورد نیاز استان اعم از پرستاری، مامایی و سایر حوزه های درمانی سوق دهند.

جاودان یادآور شد: از آنجایی که دانشکده پرستاری هم در بندرلنگه و بندرعباس و دانشکده بهداشت در میناب و بندرعباس فعال است بنابراین تمام ظرفیت های لازم در راستای آموزش دانش آموزان پس از ورود به دانشگاه فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اذعان داشت: اغلب دانشجویان از شهرستان های مختلف برای ادامه تحصیل به استان هرمزگان می آیند اما انتظار ما از دانش آموزان ساکن هرمزگان این است که تمام تلاششان را برای قبولی در رشته پزشکی در استان هرمزگان انجام دهند.

وی با ذکر مثالی عنوان کرد: اگر دانشگاه ۵۳۱ تختخوابی در بندرعباس به بهره برداری برسد قطعا به ۸۰۰نفر پرستار نیاز خواهیم داشت.

جاودان گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در راستای پیگیری همین موضوع با سازمان استخدامی کشور مکاتباتی انجام داده و گزارش ها حاکی از آن است که این سازمان بالغ بر دوهزار نفر سهمیه کادر بهداشت و درمان که ۱۰درصد از سهمیه ۲۰هزار نفری این دوره از مجوزهای استخدامی وزارت بهداشت در کشور را شامل می شود به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، کارشناسان سازمان استخدامی کشور در استان هرمزگان حضور پیدا کردند و به صورت نقطه‌ای (براساس نیاز مراکز و واحد های بهداشت و درمان) مجوز استخدامی را در اقصی نقاط هرمزگان به ما دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به برنامه سلامت خانواده اشاره کرد و گفت: برنامه سلامت خانواده یکی از مهمترین اولویت های وزارت بهداشت است و هدف اصلی این برنامه، ارتقای سلامت و بهبود وضعیت سلامت افراد و پیشگیری از بیماری ها است.

وی با اشاره به شعار پیشگیری مقدم بر درمان است، ابراز داشت: شعار پیشگیری مقدم بر درمان که از سال ها قبل وجود داشته همچنان تازه است و نباید به فراموشی سپرده شود.

جاودان عنوان کرد: هم اکنون ۱۸۴ پروژه‌ بهداشتی در حال ساخت در مناطق مختلف استان به ویژه شرق استان هرمزگان داریم و این پروژه های حوزه بهداشت با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه های درمانی در هرمزگان است، بیان داشت: حجم اعتباری پروژه های بهداشتی در هرمزگان نزدیک به ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش گفت: سه بیمارستان جدید در بندرعباس و یکی در میناب درحال ساخت است که بیمارستان کودکان در آستانه بهره برداری است و به محض تحویل ساختمان، تجهیزاتی که آماده شده را ظرف کمتر از دو ماه نصب و آن را آماده پذیرش می‌کنیم.

وی اظهار داشت: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس بیش از ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هم اکنون در حال پیگیری و رایزنی به منظور تامین نیروی انسانی و تجهیزات لازم برای تکمیل و بهره برداری هرچه سریع‌تر آن هستیم.

جاودان درباره بیمارستان مگاهاسپیتال گفت: برای تامین اعتبار تکمیل این پروژه که ۶۰۰ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور برای آن در نظر گرفته شده بود، تاکنون ۳۸۰ میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت شده که در تلاش برای تامین اعتبارات دیگری به منظور تزریق به این پروژه هستیم.

وی درباره بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس تصریح کرد: بهمن ۱۴۰۳ زمان بهره برداری از این پروژه است و کار با جدیت در آن جریان دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، میزان پیشرفت بیمارستان ۱۶۰تختخوابی میناب را نیز بیش از ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی عنوان کرد.

وی در پایان درباره وضعیت ام آر آی بیمارستان شهید محمدی و کمبود ام آر آی در استان نیز افزود: ام آر آی بیمارستان شهید محمدی دوماه است که درگیر تزریق گاز هلیوم است و برخی محدودیت‌ها نیز وجود دارد؛ ولی قول پایان تابستان را گرفته‌ایم تا هر سه ام آر آی بندرعباس، قشم و پارسیان را وارد مدار کنیم.
خبرنگار: فاطمه درویش‌پور
انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید