خبر فوری

برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم در جنوبی ترین نقطه ایران اعلام شد

هرمزبان – مدیر آموزش و پرورش ابوموسی طی نشست خبری به تشریح برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم در این شهرستان جنوبی کشورمان پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از جزیره ابوموسی ، یعقوب پیدایش مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابوموسی ضمن تبریک روز و هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و دیگر شهدای فرهنگی اظهار کرد: معلم در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما از ارزش، عظمت و جایگاه والایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: در بزرگی مقام معلم همین بس که پیامبر گرامی اسلام فرموده اند «انی بعثت معلما» «همانا من معلم مبعوث شدم» و امام علی علیه السلام فرموده اند:«در مقابل پدر و مادر و آموزگارت از جای برخیز هرچند فرمانروا باشی»

پیدایش در ادامه به تشریح برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم پرداخت و گفت: روز سه شنبه 12 اردیبهشت تحت عنوان «معلم، چراغ حکمت» و یادبود معلم شهید استاد مطهری نامگذاری شده و مراسم سراسری تقدیر از معلمان توسط دانش آموزان و اولیاء و حضور شورای آموزش و پرورش در مدارس و زنگ سپاس معلم در این روز برگزار می شود.

مدیر آموزش و پرورش ابوموسی اضافه کرد: روز چهارشنبه 13 اردیبهشت با نام معلم، چشمه جاری و یادبود استاد احمد صافی نامگذاری شده و برنامه این روز تقدیر از معلمان پیشکسوت است و روز پنجشنبه 14 اردیبهشت با نام «معلم، لاله روشن» و یادبود معلم شهید ابراهیم همت نامگذاری شده و در این روز برنامه غبارروبی گلزار شهداء توسط شورای معاونین آموزش و پرورش انجام می شود.

پیدایش افزود: روز جمعه 15 اردیبهشت با نام «معلم، رسول رشد» و یادبود شهید آیت الله محمدحسین بهشتی نامگذاری شده و از برنامه های این روز استفاده از ظرفیت های تربیتی نماز جمعه است و حضور فرهنگیان و دانش آموزان در نماز جمعه و برپایی میزخدمت آموزش و پرورش در مسجد جامع شهرستان را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: شنبه 16 اردیبهشت تحت عنوان «معلم، سرمشق هدایت» و یادبود معلم شهید طهرانی مقدم نامگذاری شده و یکشنبه 17 اردیبهشت نیز «معلم، تصویرگر اندیشه» و یادبود معلم شهید کاظمی آشتیانی نامگذاری شده است.

مدیر آموزش و پرورش ابوموسی گفت: روز دوشنبه 18 اردیبهشت تحت عنوان «معلم، هادی تربیت» و یادبود معلم شهید ابراهیم هادی نامگذاری شده و در روز سه شنبه 19 اردیبهشت برگزاری جشن روز معلم در سالن اندیشه آموزش و پرورش شهرستان و همچنین برگزاری شورای معاونین در دبیرستان دخترانه شهدای خلیج فارس را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید