خبر فوری

اختصاصی هرمزبان/ جلسه توجیهی اولیا و دانش آموزان پایه دوازدهم در مدیریت آموزش و پرورش ابوموسی برگزار شد

هرمزبان – جلسه توجیهی اولیا و دانش آموزان پایه دوازدهم در زمینه امتحانات نهایی خردادماه 1402 در مدیریت آموزش و پرورش ابوموسی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، یعقوب پیدایش مدیر آموزش و پرورش ابوموسی در این جلسه گفت: امتحانات خرداد نهایی امسال نسبت به سال گذشته متفاوت است؛ هم از لحاظ تأثیر قطعی چهل درصدی در کنکور و هم از نظر شیوه اجرا این تفاوت وجود دارد.

وی اضافه کرد: در سنوات قبل پاسخنامه ها به صورت فیزیکی به حوزه تصحیح انتقال داده می شود و کار تصحیح اوراق انجام می گرفت ولی امسال تصحیح به صورت الکترونیک و کشوری انجام می شود.

مدیر آموزش و پرورش ابوموسی گفت: دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده است و نمرات دانش آموز در امتحانات نهایی جایگزین آن شده است. بنابراین شرکت در هر درس امتحانات نهایی به منزله شرکت در کنکور سراسری است.

وی بر حضور به موقع دانش آموزان در امتحانات نهایی و پرهیز از غیبت در این امتحانات تأکید کرد و گفت: براساس شیوه نامه های جدید، دانش آموزان ساعت 7:30 وارد سالن امتحانات نهایی می شوند و ساعت 7:40 درب سالن بسته می شود و دانش آموزی که سهل انگاری کند و تأخیر داشته باشد، امکان حضور در جلسه امتحان را از دست خواهد داد.

پیدایش اضافه کرد: از آنجا که نمرات امتحانات نهایی خردادماه برای تراز کنکور ملاک قرار می گیرد، غیبت در هر درس، به شکل قابل توجهی باعث افت تراز دانش آموزان خواهد شد و لازم است خانواده ها نسبت به حضور در شهرستان در مدت امتحانات نهایی اهتمام ویژه داشته باشند.

لازم به ذکر است در این جلسه علی غلامی پل بصره معاون آموزشی آموزش و پرورش، مجتبی محرم بیکاه کارشناس حراست و مهدی کمالی کارشناس سنجش به بیان مطالبی در خصوص امتحانات نهایی پرداختند و به سوالات اولیا و دانش آموزان پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید