خبر فوری

نیوزویک : تحلیلگر روسی می گوید شی جین پینگ چین در حال آماده شدن برای جنگ است

هرمزباننیوزویک نوشت: تحلیلگر روسی می گوید شی جین پینگ چین در حال آماده شدن برای جنگ است

به گزارش نیوزویک ، یک تحلیلگر که اخیرا در تلویزیون دولتی روسیه ظاهر شد، اظهار داشت که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در حال آماده شدن برای جنگ آینده با غرب است.

این تبادل در یک برنامه خبری روسیه ظاهر شد و در رسانه های اجتماعی توسط Russian Media Monitor، یک گروه ناظر که به گزارش در مورد دستگاه خبری تحت کنترل دولتی این کشور اختصاص دارد، در روز جمعه به اشتراک گذاشته شد. به گفته بنیانگذار این گروه، جولیا دیویس، بحث در این کلیپ حول کمک نظامی احتمالی چین به روسیه در بحبوحه جنگ مداوم این کشور با اوکراین و اینکه چگونه ممکن است تحت تاثیر پیشنهاد صلح اخیر چین برای درگیری قرار گیرد، بود.

اواخر ماه گذشته، دولت چین یک طرح 12 ماده ای را برای پایان دادن به درگیری در اوکراین ارائه کرد. اگرچه این طرح حاوی برخی مفاد است که برای اوکراین مفید است، از جمله درخواست برای احترام به حاکمیت همه کشورهای درگیر، اما همچنین حاوی مواردی است که ممکن است باعث شود این طرح به طور کامل کنار گذاشته شود. نکته قابل توجه این است که این طرح از نیروهای روسیه برای عقب نشینی از اوکراین و همچنین از کرملین درخواست نمی کند که اراضی اوکراینی را که در بحبوحه درگیری ها تلاش کرده است به آن ضمیمه کند، واگذار کند.

دیویس روز جمعه در توییتی نوشت: «در عین حال در روسیه: کارشناسان درباره پیشنهاد صلح چین و راه‌های مختلفی که ممکن است کمک‌های نظامی چین به روسیه به صورت مخفیانه ارائه شود، بحث کردند. آنها تاکید کردند که شی جین پینگ چین را برای جنگ علیه غرب در مقطعی در آینده آماده می کند.

در ابتدای این کلیپ، نیکولای واویلف، کارشناس چین، در مورد نیات چین با پیشنهاد صلح خود توضیح می دهد. در نهایت، گفتگو به سمت رابطه همیشه خصمانه بین پکن و ایالات متحده می رود، که واویلف ادعا می کند که شی از زمان روی کار آمدن بیش از یک دهه پیش برای جنگ آماده شده است.

واویلف گفت: «رفیق شی از زمانی که به قدرت رسیده، برای جنگ آماده شده است. او دستور داد ارتشی آماده شود که بتواند در جنگ پیروز شود. شی جین پینگ در مورد نقشه های آمریکایی ها تردیدی ندارد.

در طول این گفتگو، این کارشناس همچنین به راه‌هایی اشاره کرد که از طریق آنها ممکن است چین بتواند با وجود پیشنهاد صلح، به روسیه کمک نظامی کند، زیرا اوکراین از بسیاری از کشورهای غربی کمک نظامی دریافت کرده است.

وی افزود: چین به احتمال زیاد در محدوده قوانین بین المللی باقی می ماند و به یک طرف فعال درگیری سلاح نمی دهد. با این حال، همانطور که می دانیم، چینی ها بسیار ماهرانه هر محدودیتی را دور می زنند. به احتمال زیاد، ممکن است در یکی از کشورهای همسایه فدراسیون روسیه که با آن همکاری نظامی وجود دارد، تأسیسات تولیدی ایجاد شود. از دیدگاه حقوق بین الملل، این تولید وجهه چین به عنوان یک حافظ صلح و غیره را تضعیف نخواهد کرد.”

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید