خبر فوری

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بعد از ظهر روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه صبح و بعد از ظهر روز جمعه ۱۲ اسفندماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد

هرمزبان – آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بعد از ظهر روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه صبح و بعد از ظهر روز جمعه ۱۲ اسفندماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا ، بر این اساس، کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از دوشنبه ۸ اسفندماه قابل دریافت است و داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی باید قبل از حضور در جلسه آزمون نسبت به صحت معدل خود بر روی کارت شرکت در آزمون مطمئن باشند.

معدل مندرج در کارت آزمون داوطلبان، براساس آنچه در مرحله ثبت‌نام اینترنتی توسط خود داوطلبان قید شده، درج شده است، لذا داوطلبان لازم است معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون خود را بررسی کنند و در صورت مشاهده مغایرت به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ویرایش معدل خود اقدام کنند.

بنا بر تاکید سازمان سنجش آموزش کشور، بدیهی است در غیر این صورت مسئولیت هرگونه تبعات بعدی به عهده شخص داوطلب بوده و هیچ گونه عذری در این مورد پذیرفته نمی باشد. براین اساس تاکید شده داوطلبان نسبت به کنترل معدل اعلامی و معدل واقعی خود اقدام لازم را به عمل آورند. لازم به ذکر است در سنوات گذشته نسبت به لغو قبولی داوطلبان دارای مغایرت معدل ولو در حد صدم نمره نیز اقدام شده است.

فارغ‌التحصیلان سنوات قبل و همچنین آن دسته از داوطلبانی که تا تاریخ ۱۶ آذر ماه جاری (زمان شروع ثبت نام برای شرکت در آزمون) به عنوان دانش‌آموخته تلقی شدند و یا به عبارت دیگر موفق به اخذ مدرک لیسانس (کارشناسی) شده‌اند باید معدل‌ مندرج‌ در مدرک‌ لیسانس ‌(کارشناسی) آنان با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون یکسان باشد.

دانشجویان‌ شاغل‌ به‌ تحصیل‌ در مقطع کارشناسی که در زمان شروع به ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون (۱۶ آذر) همچنان دانشجو بوده‌اند، اعم از اینکه بعد از پایان مهلت زمان ثبت‌نام فارغ‌التحصیل شده‌اند و یا حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن فارغ‌التحصیل شدند، لازم است در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون نسبت به اصلاح معدل خود براساس مدرک فارغ‌التحصیلی اقدام نمایند.

داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی‌ناپیوسته بوده و یا دانشجوی این مقطع می‌باشند باید معدل مدرک کاردانی خود را نیز وارد کنند.

داوطلبانی که هم دارای مدرک کارشناسی‌پیوسته و هم کارشناسی‌ناپیوسته بوده اما فاقد مدرک کاردانی می‌باشند باید فقط معدل مدرک کارشناسی‌پیوسته خود را در فرم تقاضانامه ثبت‌نام وارد نمایند.

دانشجویان سال آخر مقاطع کارشناسی‌پیوسته یا ناپیوسته که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور سال آینده فارغ‌التحصیل خواهند شد باید اصل فرم تکمیل شده معدل را (فرم مندرج در انتهای این اطلاعیه) پس از تاریخ ۳۰ بهمن ماه جاری تکمیل و فرم تکمیل شده را به تأیید مؤسسه آموزش‌ عالی محل فارغ‌التحصیلی برسانند.

از آنجائیکه ملاک گزینش نهایی برای آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور سال آتی فارغ‌التحصیل خواهند شد میانگین نمرات واحدهای گذرانده شده آنان تا تاریخ ۳۰ بهمن می‌باشد. لذا لازم است حتما در هنگام دریافت کارت شرکت در آزمون نسبت به ویرایش معدل خود در قسمت مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی اقدام نمایند.

داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱و یا ۳۱ شهریور سال آینده در مقطع کارشناسی(پیوسته ویا ناپیوسته) فارغ‌التحصیل شده و یا می‌شوند، دانشجوی سال آخر محسوب شده و باید میانگین نمرات واحدهای گذرانده شده خود تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ را وارد نمایند.

داوطلبانی که تا تاریخ ۳۰ بهمن جاری فارغ‌التحصیل شده و موفق به اخذ گواهی فارغ‌التحصیلی می شوند، باید معدل مندرج در گواهی فارغ‌التحصیلی خود را در هنگام دریافت کارت شرکت در آزمون در قسمت مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی درج نمایند.

با توجه به اینکه درصورت مغایرت معدل ثبت شده در فرم ثبت نام بعد از اعلام قبولی نهایی، با معدل واقعی که به هر دلیل اشتباه قید شده باشد، منجر به لغو قبولی شما می‌شود، ضرورت دارد نهایت دقت را درخصوص ثبت معدل واقعی خود به عمل آورید.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید