خبر فوری

آئین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی شعر رضوی در در سالن آمفی تئاتر شهید بهشتی میناب

هرمزبان –  اختتامیه چهارمین جشنواره استانی شعر رضوی با حضور اسمعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری امام جمعه بخش توکهور و هشتبندی، معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان میناب و جمعی از روسای دستگاه های اجرایی و اصحاب فرهنگ و هنر در سالن آمفی تئاتر شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، اسمعیل جهانگیری در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی شعر رضوی در میناب اظهار داشت: ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) ولی نعمت ما ایرانیان است و امثال این بزرگواران الگویی برای جامعه اسلامی هستند و با حوزه ادبیات و شعر است که سیره آنها را در جامعه می توان نهادینه کرد. از اینروی حوزه ادبیات و شعر از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی عنوان کرد: همه اولیا و انبیای الهی در کنار خود شعرایی داشته‌اند و شعر و شاعری در مکتب ما پسندیده است که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

جهانگیری با بیان اینکه افراط و تفریط در دین مبین اسلام هیچ جایگاه‌ای ندارد عنوان کرد: سیره حضرت رسول که مهمترین آن اخلاق مداری است نمونه بارزی در رعایت حد اعتدال می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح برنامه های اداره کل بیان داشت: در حال حاضر در نقاط مختلف استان هرمزگان شاهد برگزاری برنامه های مختلف هستیم و همبستگی دیگر دستگاه های اجرایی می تواند کیفیت برنامه های فرهنگی را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: برنامه ما بر تمرکززدایی در برنامه های فرهنگی بوده تا آحاد مردم در نقاط مختلف استان از برنامه های مختلف فرهنگی بهرمند‌ شوند و بزودی جشنواره‌ منطقه‌ای شعر بلوچ در شهرستان جاسک برگزار خواهد شد.

جهانگیری افزود: شعر منطقه‌ای بلوچ در شهرستان جاسک به صورت منطقه‌ای با حضور استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری جشنواره تئاترکودک، نوجوان و نمایش های عروسکی رضوی به میزبانی هرمزگان خبرداد و عنوان کرد: این جشنواره از ششم اسفند ماه به میزبانی بندرعباس با حضور گروه های هنری از استان های همدان، خراسان رضوی، تهران و هرمزگان برگزار خواهد شد.

اسمعیل جهانگیری در ادامه از برگزاری جشنواره شعر طنز در شهرستان حاجی آباد خبر داد و گفت: برای نخستین بار شاهد چنین رویدادی در استان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه افزود: جشنواره بین‌المللی شعر فجر با حضور ۱۳ شاعر بین‌المللی در جزیره ابوموسی برگزار شد و این رویداد بین‌المللی در جنوبی‌ترین نقطه کشور که بازتاب رسانه‌ای خوبی داشت با واکنش های بسیاری از کشور های حاشیه خلیج فارس مواجه شد. و ما قطعا جلوی کسانی که قصد دست درازی به اسم خلیج فارس را دارند سکوت نخواهیم کرد.

شایان ذکر است : هیات داوران چهارمین جشنواره استانی شعر رضوی را بلقیس بهزادی، سید ابوالفضل مبارز و عبدالحمید انصاری نسب بر عهده داشتند که در پایان با رای آنها نفرات منتخب به شرح ذیل انتخاب و از آنها تجلیل بعمل آمد.

نفر اول: زهرا اسپید، نفر دوم: مطهره دهقانی، نفر سوم (مشترک): ناصر سالاری اصل و صبا مرادی و شایستگان تقدیر نیز شامل: حمیده کریمی و فاطمه رحمانی هستند.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید