خبر فوری
سردار حسین معروفی : بعثت بزرگترین حدوث تاریخی است که برای سعادت بشری انجام شده است

سردار حسین معروفی : بعثت بزرگترین حدوث تاریخی است که برای سعادت بشری انجام شده است

هرمزبان – سردار حسین معروفی در چهارمین همایش ملی نغمه‌سرایان اهل سنت در بندرعباس گفت: بعثت بزرگترین حدوث تاریخی است که برای سعادت بشری انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا ، سردار حسین معروفی معاون هماهنگ کننده‌ سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (۳۰ بهمن ماه) در چهارمین همایش ملی نغمه‌سرایان اهل سنت، ضمن تبریک ایام بعثت نبی مکرم اسلام (ص)، اظهار کرد: بعثت بزرگترین حدوث تاریخی است که برای سعادت بشری انجام شده و پیامبر با ورودشان به مدینه منوره و تشکیل حکومت اسلامی، اسلام را منتشر کردند و برای تقویت آن از بین انصار و مهاجرین نیروی تحت عنوان بسیج ایجاد کردند تا بقای نهضت حفظ شود.

سردار حسین معروفی افزود: امام عظیم الشان ما بعد از ۱۴۰۰ سال حدوث آفریدند و پیامبرگونه اسلام ناب محمدی(ص) را احیا کردند، چرا که در فلسطین بیشترین کسانی که به اهالی غزه ظلم کردند هم ‌کیشان و هم مذهبان آن‌ها بودند اما امام راهی را ایجاد کرد که شهید سلیمانی که یک شیعه است بیشترین دفاع را از فلسطین داشته باشد.

وی با اشاره به حماسه ۲۲ بهمن، عنوان‌ کرد: در عملیات والفجر ۸ دنیا را متحیر کردیم و امسال نیز با رمز مبارک یا امیرالمؤمنین(ع) ملت بزرگ ایران والفجر دیگری را با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن رقم زدند و مجددا دنیا را متحیر کردند.

معاون هماهنگ کننده‌ سازمان بسیج مستضعفین، عنوان کرد: هر قوم و ملتی را با عقبه‌ آن می‌سنجند، همه‌ ملت ایران دل در گرو اهل سنت دارند و آن‌هایی که می‌گویند اهل سنت ارادت به اهل‌بیت ندارند، اهل سنت را نشناخته‌اند؛ آن‌ها اهل‌بیت را دوست دارند و تنها نحوه‌ ابرازشان متفاوت است‌.

وی با بیان اینکه دشمن پروژه‌ انشقاق در قومیت‌ها را در دستورکار دارد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی توسط یک قوم و یک مذهب به پیروزی نرسید، تمام اقوام به دعوت امام لبیک گفتند و انقلاب را به پیروزی رساندند و در جنگ قومیت‌ها که یک نمونه از آن در کردستان ایجاد شد مردم ۲۰ ماه از تمامیت خود دفاع کردند و دشمنان را بیرون کردند.

سردار حسین معروفی با اشاره به دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: در دفاع ۸ ساله همه اقوام و مذاهب سهیم هستند و بیشترین شهدای زن، مربوط به کردستان است در کردستان، گلستان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، تعداد زیادی شهید از اهل‌سنت تقدیم شده است.

معاون هماهنگ کننده‌ سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: دشمن شهید سلیمانی را شهید کرد و یک قلب را از کار انداخت اما قلب ۸۰ میلیون ایرانی قلب شهید سلیمانی شد و ۲۵ میلیون نفر زیر تابوت شهید سلیمانی ضجه زدند و این حماسه را نیز تمام اقوام و مذاهب خلق کردند و در فتنه‌ اخیر نیز همین ملت با هوشمندی فتنه‌ها را کنار زدند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی بزرگترین شخصیت تقریبی جهان اسلام است، اضافه کرد: ما با اهل‌سنت به حدی اشتراکات داریم که اگر بر آن‌ها تمرکز کنیم هیچ جایی برای بحث نخواهد ماند چنانچه طبق باور شهید سلیمانی با وحدت می‌توان قدرت نرم برای مسلمین تولید کرد که این یک قاعده‌ی مسلم است.

سردار حسین معروفی بیان کرد: شهید سلیمانی ۵ ویژگی‌ دارد که اولین آن گذشت از گناه و طهارت روح و جسم داشت، دومین ویژگی گذشت از مال است و سومین ویژگی گذشت از عزیزان است.

معاون هماهنگ کننده‌ی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: گذشت از جان و گذشت از آبرو دیگر ویژگی شهید سلیمانی است، خیلی‌ها می‌خواستند حاج قاسم را از سوریه بازگردانند لذا حاج قاسم با ولایت‌باوری‌ای که داشت به میل ولی خود در سوریه ایستاد و محور مقاومت را تقویت کرد.

در ادامه دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن در جریان اغتشاشات اخیر و جنگ ترکیبی قصد شکاف و جدایی بین نسل انقلابی و نسل جدید را داشت، گفت: تقرفه افکنی بین اقوام و مذاهب و شکاف بین نسلی، اصلی‌ترین و محوری‌ترین تحرکات دشمنان علیه جهان اسلام بود که با تدبیر رهبری خنثی شد.

حجت الاسلام حمید شهریاری، افزود: همه تلاش دشمن این بود که نسل جدید دهه هشتادی و نودی را از نیروهای انقلابی دهه شصتی و قبل از آن جد ا کرده و حتی مجوز فعالیت مراکز اسلامی خارج از کشور را باطل کند که در این جنگ ترکیبی، رهبر معظم انقلاب اسلامی یک تنه تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و این فتنه هم سرکوب شد.

وی بیان کرد: در این جنگ طراحی دشمن این بود که دولت‌ها و کشورهای اسلامی را بی ثبات کنند اما درایت و تدبیر رهبری و عقلانیت ملت ایران موجب شد که ملت ایران احساسات خود را در صحنه‌ی ۲۲ بهمن به میدان آورد و حتی بر این باوریم که این راهپیمایی در سال ۱۴۰۱ باشکوه تر از سال ۵۷ بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهارکرد: در این فتنه امت اسلامی توانست کننترل احساسات کند و در ۲۲ بهمن ماه امسال با صدای بلند پیام اصلی آزادی که انقلاب اسلامی ما آن را به ارمغان آورده است، به جهانیان اعلام کند.

شهریاری یادآور شد: دشمن یک پروژه‌ای ۴۰ ساله را بر علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده است؛ هر چند که می‌دانند نمی‌توانند نظام را از پا در بیاورند اما به هر صورت هر از گاهی با فتنه‌انگیزی در مسیر حرکت انقلاب، مانع‌تراشی می‌کنند که یکی از این برنامه‌ها ایجاد تفرقه بین قومیت‌ها و تجزیه‌طلبی است.

وی گفت: در این چهل و چهار سال، تمامی نیروهای ضد انقلاب و همه دشمنان اسلام یکپارچه شدند که دولت ها و کشورهای اسلامی را از هم جدا کنند که تا حدودی هم موفق بودند اما رهبر انقلاب با تدبیری که داشتند به جنگ فتنه رفتند و با روشنگری خود در این چهار ماه نقشه های دشمن را نقش برآب کردند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان‌ کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، در همه قومیت‌ها بسیج شکل گرفته است و آمادگی دارند جان خود را فدای وطن و انقلاب کنند چنانچه شهدای زیادی را طی این سال‌ها تقدیم کرده اند.

حجت الاسلام شهریاری همچنین در بخشی از سخنان خود ضمن تبریک بعثت پیامبر اکرم (ص)، گفت: قران کریم، وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان و تزکیه نفس از معجزه های حضرت محمد(ص) بوده که امام مهربانی ها توانستند آیات الهی را که بشر از آوردن آن عاجز است، تلاوت کنند.

همچنین فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، اظهار کرد: استان هرمزگان به استان مقاومت در مقابل استکبار و استان مبارزه علیه استکبار جهانی معروف است، هرمزگان قریب به ۱۵۰۰ شهید والامقام را تقدیم تنومند شدن شجره مبارکه انقلاب کرده است انقلابی که چند روز پیش یکی از معجزه‌های بزرگش را شاهد بودیم.

سردار اباذر سالاری با اشاره به اینکه انقلابی که دشمنان نمی‌خواستند از همان بدو پیروزی پای گیرد، افزود: انقلابی که از ابتدای تولدش در مواجهه با توطئه های دشمنان بوده از تهدید و ترور تا ۸ سال جنگ علیه مردم مظلوم تا تحریم های ظالمانه و موضوعات مختلفی که همین امروز هم شاهد جنایت استکبار جهانی و همه اقوام و انصارش علیه نظام و انقلاب هستیم با همه این موضوعات شاهد خروش و تلالو نورانی این انقلاب به سراسر جهان هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: خدا را شاکریم که با خروش ملت عزیز ایران در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب یک معجزه ای از معجزه های انقلاب را دیدیم.

وی تصریح کرد: به فرمایش سردار معروفی اگر مقایسه‌ای کنیم این حضور را با سال ۹۷ به تعبیری باید گفت حضور مردم بیش از ۵۰ درصد سال ۹۷ بوده است و این افتخاری است برای ملت عزیز ایران که همیشه پای آرمانهایشان و امام عزیز و پای دستاوردهای این انقلاب و نظام بودند و هستند و خواهند بود.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان بیان کرد: این حضور مردم پیامی داشت، پیامی که به استکبار و عوام و انصار و فتنه گران داخلی و خارجی این بود که ما تا پای جانمان پای ارزش ها و انقلابمان خواهیم ماند.

وی با تقدیر از بسیج مداحان و دست اندرکاران برگزاری این همایش ملی، اضافه کرد: خدا را شاکریم که میزبان عزیزانمان از اقصی نقاط با عنوان «همایش نغمه سرایان اهل سنت کشور» هستیم.

سردار سالاری در پایان خاطرنشان کرد: به کوری چشم دشمنان آنهایی که به دنبال این هستند که وحدت اقوام و مذاهب ما را از بین ببرند ببینند و بدانند که دست در دست هم ملت عزیز ایران گوش به فرمان ولی امر مسلمین هستند.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید