خبر فوری

حجت الاسلام جعفر رستاخیز : با شکستن بت‌های هوای نفس، انسان می تواند خداوند متعال را خالصانه عبادت کند

هرمزبان – حجت الاسلام جعفر رستاخیز  گفت : شکم پرستی، مقام پرستی، پول پرستی، محبوبیت بین مردم همه این‌ها بت‌های هوای نفس است، وقتی اینها در هم شکسته شد انسان می‌تواند در سایه توحید و یگانگی خدا، خداوند متعال را خالصانه عبادت کند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه بندر چارک امروز ظهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد، اظهار داشت: در جریان تمدن سازی در گام دوم انقلاب باید فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کنیم که سرباز ولایت، عاشق نظام و رهبری و انقلاب و آماده ساز ظهور حضرت حجت(عج) باشند.

وی افزود: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال تاریخ‌ساز شد و مردم افتخار آفریدند، روز ۲۲ بهمن روز مردم بود که با حضورشان سیلی محکمی به دشمنان نظام و انقلاب زدند و صدایش را همه جهانیان شنیدند.

خطیب نماز جمعه بندر چارک در ادامه با بیان اینکه ماه شعبان، ماه اهل بیت(ع) است، گفت: شعبان ماهی است که با توسل به ائمه طاهرین باید به سمت خدا حرکت کنیم و بت نفس را در هم بشکنیم.

وی تصریح کرد: شکم پرستی، مقام پرستی، پول پرستی، محبوبیت بین مردم همه این‌ها بت‌های هوای نفس است، وقتی اینها در هم شکسته شد انسان می‌تواند در سایه توحید و یگانگی خدا، خداوند متعال را خالصانه عبادت کند.

حجت‌الاسلام رستاخیز با تبریک عید مبعث، گفت: بعثت، روز جشن نبوت خاتم پیامبران و جشن بشارت ظهور خاتم اوصیای الهی است.

وی در بخشی دیگر، تنها راه نجات کشور در زمینه اقتصادی را عمل به اقتصاد مقاومتی دانست و تأکید کرد: اقتصادی که مقاوم است، از همه ظرفیت‌های اقتصادی دولت و مردم استفاده می‌کند، از تولید ملی حمایت می‌کند، منابع ارزی را خوب مدیریت می‌کند و مدیریت مصرف را فرهنگ سازی می‌کند، در این صورت است که می‌توانیم مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کنیم.

امام جمعه بندر چارک یادآور شد: سفر رئیس جمهور به کشور چین در حوزه اقتصادی و همکاری‌های راهبردی بین دو کشور می‌تواند دستاوردهای بسیار خوبی برای کشور ما به همراه داشته باشد و این سفر در چنین زمانی می‌تواند بسیاری از مبادلات دشمنان را بر هم بزند.

حجت‌الاسلام رستاخیز ادامه داد: زلزله ترکیه و سوریه بار دیگر چهره نفاق و دو رویی غرب را که دَم از حقوق بشر می‌زنند برملا کرد، کسانی که ادعای دفاع از حقوق بشر داشتند امروز بین دو کشور سوریه و ترکیه تفاوت قائل شدند و به خاطر تحریم بی‌رحمانه غرب کمک‌های مردمی به کشور مظلوم سوریه انجام نمی‌شود، در حالیکه کشور ترکیه از این کمک‌ها بهره مند است.

وی اضافه کرد: رژیم غاصب صهیونیستی تلاش بیهوده‌ای برای نجات از بحران موجودیت خودش را در قالب نشست امنیت منطقه در بحرین و امارات انجام می‌دهد، در حالی که مانند کشور بحرین خودش توانایی این را ندارد که مردم خود را با سیاست‌هایش همراه کند و این خیال باطل است که بتوانند جهان عرب را در عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب همراه کنند.

امام جمعه بندر چارک گفت: سنت خداوند متعال در مورد ظالمین عالم قابل تغییر نیست و هر ظلمی پایان دارد، امروز ظلم رژیم غاصب صهیونیستی رو به پایان است و ان‌شاءالله نابودی آن بسیار نزدیک خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات منطقه، یادآور شد: متاسفانه امروز از محور ارتباطی شهرستان لنگه به بخش شیب‌کوه و شهرستان پارسیان، شاهد تصادفات زیادی هستیم که عزیزان خودمان را از دست می‌دهیم، جاده بی‌کیفیت و در بعضی از جاها نبود علائم راهنمایی و رانندگی باعث حادثه شده و لذا از مسئولین امر تقاضا داریم هر چه زودتر نسبت به رفع این مشکل رسیدگی کنند.

انتهای پیام /

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید