خبر فوری

افشار فتح الهی : با ساخت آب شیرین کن دوستکو، تنش آبی بیش از صد خانوار غرب جزیره برطرف می‌شود

هرمزبان – افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با ساخت آب شیرین کن دوستکو، تنش آبی بیش از صد خانوار غرب جزیره برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، تفاهم نامه مشترک شرکت آب، برق و تاسیسات قشم و کشور ژاپن برای تامین مالی ساخت آب شیرین کن در جزیره قشم امضاء شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این آب شیرین کن با تاسیسات کامل در روستای دوستکو در غرب جزیره قشم واقع است و ظرفیت تولید روزانه ۱۲۰ مترمکعب آب شیرین دارد.

افشار فتح الهی گفت: شرکت آب، برق و تاسیسات قشم و دولت ژاپن هر کدام برای ساخت این آب شیرینکن ۵۰ درصد مشارکت دارند و تا ۳ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

او گفت: با ساخت آب شیرین کن دوستکو، تنش آبی بیش از صد خانوار غرب جزیره برطرف می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بنادر تجاری، فرودگاه بین المللی و شبکه بزرگراهی بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای فعالیت‌های اقتصادی است که در جزیره قشم موجود است.

فتح الهی گفت: در آینده نزدیک و پس از ساخت پل خلیج فارس، شاهد توسعه بیشتر منطقه خواهیم بود.

او گفت: امکان مالکیت برای شرکت‌های خارجی، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله، امکان رفت و آمد اتباع سایر کشور‌ها بدون نیاز به ویزا، تسهیلات ویژه گمرکی برای واردات ماشین آلات و مواد اولیه تولید در کنار انرژی و نیروی کار ارزان، مهمترین ویژگی‌های اقتصادی منطقه آزاد قشم است که می‌تواند مورد توجه سرمایه گذاران و تولیدکنندگان کشور ژاپن قرار گیرد.

سفیر کشور ژاپن در ایران نیز گفت: جزیره قشم نسبت به سایر جزایر خلیج فارس توانمندی‌ها و جذابیت‌های اقتصادی و گردشگری بیشتری دارد که آن را در منطقه متمایز کرده است.

کازو توشی آیکاوا گفت: جزیره قشم و تنگه هرمز بعلت رفت و آمد روزانه کشتی‌های تجاری در منطقه، از نظر تامین انرژی و نگاه ویژه اقتصادی، اهمیت بالایی برای کشور ژاپن دارد.

سفیر ژاپن هدف از این سفر را بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جزیره قشم برای سرعت بخشیدن به توسعه همکاری‌های دو طرف در آینده نزدیک عنوان کرد.

آیکاوا گفت: آگاهی یافتن از نحوه اجرای طرح جامع قشم از سوی جایکا، بررسی همکاری جامعه محلی در حفظ محیط زیست و توسعه جزیره نیز از دیگر اهداف سفر به قشم است.

آسوما تاناکا، نماینده ارشد دفتر جایکا در ایران هم گفت: برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه اجرای طرح‌های حفاظت از محیط زیست و مشارکت جامعه محلی در جزیره قشم اجرایی شده است که موجب خوشحالی است.

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید