خبر فوری

عبدالجبار ذاکری: هزار و ۲۸۹ بیمار آلوده به عفونت اچ آی وی در هرمزگان شناسایی شده است

هرمزبان – عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی هزار و ۲۸۹ بیمار آلوده به عفونت اچ آی وی در هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا ، عبدالجبار ذاکری ظهر امروز (۲۵ بهمن ماه) در تشریح این خبر، افزود: تاکنون هزار و ۲۸۹ بیمار آلوده به عفونت اچ آی وی (ویروس نقص ایمنی انسان) در استان شناسایی شده است و در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری دارای پرونده هستند.

وی بیان کرد: ارائه خدمات مشاوره، آزمایش، مراقبت و درمان برای افراد مبتلا به عفونت اچ آی وی در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری استان هرمزگان به صورت کاملا رایگان و محرمانه است.

رئیس مرکز بهداشت استان هرمزگان ادامه داد: ۷۴ درصد از مبتلایان مرد و ۲۶ درصد زن هستند که ۷۲ درصد از کل مبتلایان در زمان تشخیص بیماری در گروه سنی ۲۰ تا ۴۵ سال بودند.

رئیس مرکز بهداشت استان هرمزگان با بیان اینکه ویروس اچ آی وی در صورت شناسایی زود هنگام و درمان به موقع قابل کنترل است، خاطرنشان کرد: با مصرف منظم و مستمر داروها تعداد ویروس در خون کاهش پیدا می‌کند و احتمال انتقال به افراد دیگر نیز کمتر می‌شود.

ذاکری اظهار کرد: مراکز و پایگاه‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری و مرکز مشاوره سلامت زنان آسیب پذیر در شهرستان‌های بندرعباس (۰۷۶۳۳۳۵۴۳۰۸)، میناب (۰۷۶۴۲۲۲۳۴۹۰)، رودان (۰۷۶۴۲۸۸۲۱۸۸)، قشم (۰۷۶۳۵۲۴۲۸۴۳) و جزیره کیش (۰۷۶۴۴۴۳۲۶۲۴) فعال است و کارشناسان این مراکز به صورت تلفنی هم به سوالات بیماران پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید