خبر فوری
پیوستن جزیره قشم به زنجیره تولید محصولات فولادی کشور/ توسعه صنایع بزرگ قشم با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال

پیوستن جزیره قشم به زنجیره تولید محصولات فولادی کشور/ توسعه صنایع بزرگ قشم با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال

هرمزبان – رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از کلنگ زنی یک شرکت تولید ورق استیل با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و ایجاد اشتغال برای ۱۸۰۰ نیروی بومی همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در آیین کلنگ زنی این شرکت گفت: راه‌اندازی صنایع بزرگ با افزایش تولید در جزیره و اشتغالی که به همراه دارد، پیشرانی برای تحول اقتصادی در قشم خواهد بود.
وی ادامه داد: احداث شرکت ایلیا استیل آریا قشم با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار، در شهرک صنعتی کاوه قشم در مساحتی به وسعت ۹۷ هکتار و ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تُن ورق استیل ضدزنگ، آغازگر رشد و ایجاد اشتغالی پایدار برای ۱۸۰۰ نیروی بومی به‌صورت مستقیم است.
به گفته فتح الهی، احداث این شرکت که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری برسد، همراه با آیین کلنگ زنی پل خلیج‌فارس، می‌تواند زمینه‌ساز حضور صنایع بزرگ و سنگینی باشد که با انتخاب منطقه آزاد قشم به‌عنوان یک زون برای سرمایه‌گذاری، تسهیل صادرات، حمل‌ونقل ارزان و معافیت مالیاتی، در چرخش اقتصاد کشور نقش بسزایی داشته باشند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان یادآور شد: محصول نهایی این شرکت تولید ورق نورد سرد و گرم فولاد ضدزنگ برای استفاده در صنایع فلزی داخلی و خارجی خواهد بود.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید