خبر فوری

یک تجربه ناموفق / اجرای آزمایشی کالابرگ الکترونیک در هرمزگان و پشتیبانی که وجود ندارد

هرمزبان – یادداشت مهدی کمالی مدیرمسئول هرمزبان با موضوع “یک تجربه ناموفق / اجرای آزمایشی کالابرگ الکترونیک در هرمزگان و پشتیبانی که وجود ندارد” را می توانید در ادامه مطالعه کنید.

پیش از این گزارشی در خصوص اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در هرمزبان با موضوع «طرح کالابرگ الکترونیک در هرمزگان / اجرای آزمایشی و غیر اجباری» منتشر کرده بودم، امروز پنج شنبه ششم دی ماه 1401 برای کسب تجربه در خصوص چند و چون اجرای طرح کالابرگ الکترونیک ، به یکی از فروشگاه های مجری این طرح سری زدم.

در صفحه راهنمای اپلیکیشن شما در پاسخ به سوال چگونه می توان از اعتبار در خرید استفاده نمود؟ آمده است :« در پذیرندگان/ فروشگاه های منتخب مشتری با کشیدن کارت بر روی کارتخوان، همانند همیشه منوی خرید را انتخاب می کند و مانند یک خرید معمولی کار را انجام می دهد. در پایان عملیات در فیش چاپ شده مبلغ مورد استفاده از حساب متصل به کارت و مبلغ مورد استفاده از اعتبار را چاپ می کند.»

به این ترتیب اقلام مورد نیازم را انتخاب کردم تا کار خرید با اعتبار کالابرگ الکترونیک را انجام بدهم اما برایم یک تجربه ناموفق رقم خورد.

اقلامی که در فروشگاه انتخاب کردم عبارت بود از: 3 ماکارونی هفتصد گرمی (72 هزار تومان) ، 15 تخم مرغ (53200 تومان) و یک روغن؛ فروشنده بارکدخوان را به دستگاه کارتخوان وصل کرد و بارکد پشت کارت ملی ام را اسکن کرد از آنجا که در زمینه این طرح توجیه نشده بود، با آزمایش و خطا توانست مبلغ 328 هزار تومان را به کارتخوان وارد کند.

در این مرحله کارت بانکی من را گرفت و کشید و در کمال تعجب مشاهده کردم کل مبلغ از حسابم کسر شد و در رسید دریافتی مقابل مبلغ اعتبار عبارت “0 ریال” درج شده بود.

از آنجا که اپلیکیشن شما را روی گوشی ام نصب داشتم ، روی قسمت «اعتبار شما» و پس از آن «مانده اعتبار» ضربه زدم و با یک صفحه سفید و یک پیغام خالی که از یک ضربدر برای بستن پیغام و یک کلمه تایید تشکیل شده بود مواجه شدم.

انتخاب گزینه تراکنش ها نیز همین نتیجه را در بر داشت و مطمئن شدم که این اپلیکیشن در این لحظه برایم کاربردی ندارد.

با کد دستوری ستاره 788 ستاره 28 مربع مانده اعتبار را استعلام گرفتم و مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان قابل مشاهده بود در حالی که در مرحله خرید این اعتبار صفر عنوان شده بود.

یک تجربه ناموفق / اجرای آزمایشی کالابرگ الکترونیک در هرمزگان و پشتیبانی که وجود ندارد
یک تجربه ناموفق / اجرای آزمایشی کالابرگ الکترونیک در هرمزگان و پشتیبانی که وجود ندارد

از آنجا که بیش از یک هفته از آغاز این طرح گذشته انتظار چنین چیزی را نداشتم. از صفحه ی راهنمای اپلیکیشن شماره پشتیبان شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان (فارا) را پیدا کردم و با آن شرکت تماس گرفتم و پشتیبانی را انتخاب کردم. اما در کمال تعجب هیچ پاسخی برای این تماس دریافت نکردم.

تماس با مرکز تماس فارا به شماره 1463 نیز راه به جایی نبرد و هیچ پاسخی به این تماس داده نشد.

این شیوه اجرای طرح و عدم آموزش صحیح و توجیه مجریان طرح و پشتبانی در حد صفر را بگذارید در کنار جمله مجتبی معین وزیری که گفته بود «چون هرمزگان استانی مهم و مدیریت آن در کشور پیشتاز است، به عنوان استان پایلوت طرح کالا برگ انتخاب شد» نتیجه چه می شود؟ هیچ به جز یک لبخند تلخ.

انتهای پیام/

طرح کالابرگ الکترونیک در هرمزگان / اجرای آزمایشی و غیر اجباری

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید