خبر فوری
هشدار سطح نارنجی برای چهارشنبه تا جمعه این هفته در هرمزگان / رگبار باران، رعد و برق و تندباد لحظه ای

هشدار سطح نارنجی برای چهارشنبه تا جمعه این هفته در هرمزگان / رگبار باران، رعد و برق و تندباد لحظه ای

هرمزبان – هشدار سطح نارنجی / اداره کل هواشناسی هرمزگان استان هرمزگان از رگبار باران و رعد وبرق گاهی رگبار نسبتا شدید همراه با تند باد لحظه ای را برای روزهای پیش رو پیش بینی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا ، اداره کل هواشناسی هرمزگان برای روز چهارشنبه تا جمعه، پنج تا هفت بهمن‌ماه هشدار سطح نارنجی دریایی و هواشناسی صادر کرد.

تقویت بارش در مناطق دریایی و ساحلی این استان در صبح چهارشنبه تا اواخر وقت روز جمعه موجب رگبار باران و رعد وبرق گاهی رگبار نسبتا شدید همراه با تند باد لحظه ای می‌شود.

آبگرفتگی موقتی معابر عمومی، احتمال خسارت در اثر تند باد لحظه ای در مناطق ساحلی و جزایر خلیج فارس می‌تواند از جمله آثار این شرایط باشد و ابوموسی، تنب بزرگ، جزیره سیری، قشم، جزیره کیش، جزیره لاوان، سیریک، بندر لنگه، پارسیان، جاسک و سواحل مرکزی و شرقی و غربی را متاثر سازد.

آمادگی نیروهای امداد رسان در مناطق دریایی استان ،به‌کارگیری تمهیدات لازم در مناطق ساحلی و جزایر فارس از جمله توصیه ها برای این روزها است.

همچنین تداوم باد شدید در مناطق دریایی از صبح پنج‌شنبه تا بعدازظهر شنبه می‌تواند موجب اختلال در فعالیتهای دریایی با شناورهای سبک و صیادی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری ، آسیب به قفس های پرورش ماهی و پاره شدن تورهای صیادی، احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس شود.

از صبح پنجشنبه (۶ بهمن) تا صبح جمعه (هفت بهمن) وزش باد شدید شرقی-جنوب شرقی در محدوده ۴۵ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) و افزایش ارتفاع موج در محدوده ۲۰۰ سانتیمتر (هفت پا) در خلیج فارس نقاطی از تنگه ی هرمز و دریای عمان پیش بینی می‌شود.

وزش باد نسبتا شدید شمال غربی ظهر جمعه (هفت بهمن) تا بعدازظهر شنبه (هشت بهمن) با سرعت نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت (۲۶نات) و افزایش ارتفاع موج در محدوده ۱۸۰ سانتیمتر (۶پا) در خلیج فارس را هم باید انتظار داشت.

خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیتهای تفریحی و شنا، به‌کارگیری تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی در خلیج فارس و تنگه ی هرمز، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری از جمله توصیه‌ها برای این شرایط است.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید