خبر فوری

عباس آذر پیکان : ۴۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر بندرعباس در مرحله اجرا است

هرمزبان – عباس آذر پیکان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: ۴۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر بندرعباس در مرحله اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا ، عباس آذر پیکان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان صبح امروز (چهارم بهمن ماه) در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون ۱۴۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در هرمزگان واگذار شده است.

آذرپیکان افزود: ۷۶۸ هکتار از این زمین‌ها در شهرها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲۷ هکتار آن به شهر بندرعباس اختصاص دارد که هنوز واگذار نشده است، اضافه کرد: برای شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت فرآیند تصویب استانی آن صورت گرفته است و اکنون در انتظار تصویب شورای عالی معماری شهرسازی هستیم.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان در بین استان‌های کشور رتبه دوم واگذاری زمین را دارد، عنوان کرد: از ۲۰ شهر هرمزگان زمین‌های ۱۹ شهر واگذار شده و فقط شهر بندرعباس در انتظار واگذاری زمین است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون، فرایند واگذاری زمین برای ساخت مسکن دو ماه است، تصریح کرد: برای واگذاری زمین‌ها استعلاماتی نیاز است که پس از واگذاری مشکلی در خصوص مسیر رودخانه‌ها و آلاینده‌های زیست محیطی برای افراد پیش نیاید، به همین دلیل در واگذاری زمین در شهر بندرعباس تأخیر داشته‌ایم.

آذر پیکان در پایان اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰۰۰ واحد مسکونی در شهر بندرعباس در مرحله اجراست.

انتهای پیام

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید