خبر فوری
طرح کالابرگ الکترونیک در هرمزگان / اجرای آزمایشی و غیر اجباری

طرح کالابرگ الکترونیک در هرمزگان / اجرای آزمایشی و غیر اجباری

هرمزبان – طرح کالابرگ الکترونیک بعد از مدتها انتظار به مرحله اجرا در آمد. اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک به استان هرمزگان رسید و آنطور که مسئولان می گویند طرح کالابرگ الکترونیک اجباری نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، با وجود اینکه چند روزی از اجرای طرح کالابرگ الکترونیک گذشته است، خبرنگار ما به تعدادی از فروشگاه های مجری این طرح سری زد ولی موفق به خرید نشد.

دلیل اصلی کندی در اجرای این طرح به توجیه نشدن فروشندگان مجری بر می گردد. در این میان هم خریداران درگیر ابهام هستند و هم فروشندگان و از رسانه های رسمی نیز فقط توضیحاتی در این خصوص منتشر شده و جای بیان شیوه اجرا و آموزش خرید در این طرح خالی است.

مجتبی معین وزیری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان در گفتگو با خبرگزای ایسنا ، اجرای این طرح را مثبت و روند آن را روبه رشد ارزیابی کرده است.

وی در توجیه چرایی اینکه استان هرمزگان برای اجرای آزمایشی این طرح انتخاب شده گفت: «چون هرمزگان استانی مهم و مدیریت آن در کشور پیشتاز است، به عنوان استان پایلوت طرح کالا برگ انتخاب شد»

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان یادآور شد: این پروژه طرح جدیدی نیست بلکه قانون مصوب مجلس است که قیمت ۱۰ قلم کالای اساسی باید به قیمت قبل از شهریور ۱۴۰۰ به مردم ارائه شود و دولت متعهد شد این امر صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه استفاده در این طرح اجباری نیست بلکه فرد می تواند یا کالا بخرد یا از حساب برداشت کند، عنوان‌ کرد: این کالا برگ الکترونیکی با کوپن تفاوت اساسی دارد و قابل مقایسه نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان ادامه داد: قرارگاه در سطح ملی و در سطح وزارت مربوطه تشکیل شده و جلسات متعددی برگزار و موضوعات مختلف بررسی و تصمیم لازم گرفته می شود.

وی اضافه کرد: اکنون در حساب یارانه بگیران هرمزگان یک یارانه نقدی و یارانه اعتباری واریز شده است که اگر از یارانه اعتباری استفاده نشود تا بیستم ماه، به عنوان یارانه نقدی تبدیل می شود.

معین وزیری با اشاره به اینکه مجری طرح شرکت فارا است و برای اجرای آن زحمات زیادی کشیده شده است، تصریح کرد: این طرح بر روی شبکه ملی اعتبار راه اندازی شده است و این شبکه دستاورد بزرگی است.

وی با بیان اینکه هرمزگانی‌ها هر کالایی که جز این ۱۰ قلم اعلامی باشد را می توانند به قیمت قبل از شهریور ۱۴۰۰ خریداری کنند، افزود: قریب به یک هزار فروشگاه از چهار صنف مرتبط در استان هرمزگان برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی ثبت شده اند.

این مقام مسئول بیان کرد: برای استعلام میزان اعتبار، مشاهده کالاهای مصوب و قیمت ها برنامه کاربردی شما ( شبکه ملی اعتبار)  را نصب کنید با استفاده از برنامه های اندرویدی  بازار و  مایکت یا به درگاه  اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

یک نظر

  1. آقای معین وزیری توجیه بهتر نبود؟ واقعاً مدیریت هرمزگان در کشور پیشتازه؟
    پس چرا نتایج چیز دیگری رو نشون میدن؟ چرا آمار بیکاری با این مدیریت پیشتاز همخوانی نداره؟ چرا شاخص فلاکت چیز دیگری میگه؟

    هرمزگان شده آزمایشگاه برای طرح های ملی؟

دیدگاهتان را بنویسید