خبر فوری
سعید پورزادی : آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی بندر چارک با 150 میلیارد تومان اعتبار

سعید پورزادی : آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی بندر چارک با 150 میلیارد تومان اعتبار

هرمزبان – سعید پورزادی سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی بندر چارک با 150 میلیارد تومان اعتبار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا ، سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش روز پنجشنبه در آیین رونمایی و کلنگ زنی از طرح جامع توسعه بندر چارک با بیان اینکه این طرح یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته دارد، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی افزایش ۱۵ درصدی ورود مسافر به این جزیره در عید ۱۴۰۲ تجهیز بندر چارک و توسعه خدمات آن به صورت ویژه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
وی افزود: آماده سازی بندر چارک برای پذیرایی از مسافران در قالب اجرای طرح جامع ساماندهی این بندر در بخش توسعه خدمات و زیرساخت ها در حال انجام است.
وی اضافه کرد: تهیه و نصب دوربین های پلاک و چهره خوان برای کاهش مدت زمان پذیرش خودروها، افزایش لندیگراف از ۱۶ به ۲۳ فروند و لایروبی از جمله موارد در حال اقدام برای عید امسال است.
عزت الله محمدی مدیرعامل شرکت فرودگاه و بنادر کیش نیز اظهار کرد: این بندر ۵۰ هکتاری دارای ۳۴ هکتار خشکی و ۱۶ هکتار دریا است که طرح توسعه آن در قالب سه برنامه کوتاه، بلند و میان مدت دنبال می شود.
وی اضافه کرد: لایروبی و نگهداری حوضچه ها، تعمیر و نگهداری رمپ ها، احداث موج شکن شرقی، ایجاد جرثقیل ۴۰ تا ۶۰ تنی، خرید شناور یدک کش و آتش خوار از جمله برنامه های کوتاه مدت توسعه این بندر است.
محمدی خاطر با بیان اینکه تبدیل این بندر به پورت صادراتی مصالح ساختمانی از دیگر اولویت های طرح توسعه جامع است خاطر نشان کرد: در این راستا اجرای موج شکن شرقی به طول ۳۰۶ متر امروز آغاز شده که با اجرای آن به عنوان یکی از طرح های میان مدت می توان با انتقال شناورهای صیادی محوطه اصلی را به پایانه صادراتی و مسافری اختصاص داد.
وی یادآور شد: جانمایی مخزن سوخت، ایجاد انبار روباز و احداث ساختمان های بندری، رفاهی و خدماتی و دریابانی از دیگر برنامه های میان مدت طرح جامع توسعه بندر چارک است.
محمدی افزود: یکی از مسایلی که چارک را می تواند به موقعیت اقتصادی بزرگ رساند گمرک بندر چارک بوده که عملیات اجرایی احداث ساختمان خروجی گمرو به منطور تسهیل واردات و صادرات امروز آغاز شد.
همچنین در این آیین عملیات اجرایی لایروبی بندر چارک آغاز شد که در این طرح ۱۲۰ هزار متر مکعب گل و لای از حوضچه بندر تخلیه می شود.
در آیین رونمایی از طرح جامع توسعه بندر چارک با حضور حجت الاسلام علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت و جمعی از مسوولان جزیره کیش و بندر چارک نیز حضور داشتند.
عبار روبی مزار هفت شهید گمنام شهر بندری چارک، برگزاری جلسه شورای اداری مشترک کیش و چارک و بازدید از بندر چارک از دیگر برنامه های مسوولان کیش در بندر چارک بود.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید