خبر فوری

آیت‌الله هاشمی هیچ‌گاه از خط رهبری خارج نشد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از حاجی آباد، حجت‌الاسلام روح‌الله مختاری عصر امروز در مراسم گرامیداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که با حضور فرماندار، مسؤولین، روحانیون و مردم در مسجد جامع حاجی آباد برگزار شد، اظهار داشت: غم از دست دادن یک مجاهد در راه خدا و یار دیرین امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی که به‌طور ناگهانی رخ داد، همه ما را در غم و اندوه فراوان فرو برده است.

وی افزود: خدمات بی‌دریغ آیت‌الله هاشمی در طول حیات 82 ساله ایشان به نظام، انقلاب، مردم و فراتر از آن در جهان اسلام یک حقیقتی است که همگان بر آن اذعان دارند و این شخصیت ممتاز و خستگی‌ناپذیر هرگز از مدار رهبری و جمهوری اسلامی خارج نشد و نشان داد که شایسته اعتماد امام خمینی(ره) و ملت ایران بوده است.

امام جمعه حاجی آباد با بیان این که انقلاب اسلامی در سایه مجاهدت‌های امام راحل(ره) و همه مردم ایران و روحانیت انقلابی به پیروزی رسید، عنوان کرد: اگر نیروی ایمان و اراده و توکل به خدا در نهضت اسلامی ما وجود نداشت، غلبه بر نظام ستمشاهی امکان‌پذیر نبود و آیت‌الله هاشمی سال‌ها در زندان‌های ساواک حبس بودند و شکنجه‌های فراوانی را متحمل شدند ولی دست از
مبارزه بر نداشتند.

حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری افزود: حجت‌الاسلام هاشمی یک شخصیت کم‌نظیر در بین نسل اول مبارزین انقلاب اسلامی بود، هوش وافر و صمیمیتی که ایشان داشتند در ادامه نهضت هم از ادامه انقلاب و نهضت جدا نشد و در هرجایی که انقلاب نیاز داشت هاشمی حاضر بودند، شورای انقلاب گرفته، مجلس شورای اسلامی تا دخالت مستقیم در اداره امور جنگ و دفاع از کشور و ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص نظام  وی حضور داشتند.

امام جمعه حاجی آباد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه ایشان در این پیام از وی به‌عنوان رفیق دیرین و همسنگر دوران دفاع مقدس و مبارزات دوران اسلامی و همکار نزدیک سال‌های متمادی یاد کردند اظهار داشت: نکته ویژه‌ای که باید در سخنان مقام معظم رهبری مورد دقت قرار بگیرد این بود که در پیام ایشان فرمودند؛ اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت نتوانست پیوند رفاقت ما را به کلی بگسلد.

وی تصریح کرد: ایشان در دوران خدمت، کارنامه درخشانی را از خود به یادگار گذاشتند و ازجمله این خدمات ارزنده می‌توان به ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد.

مختاری خاطرنشان ساخت: مرحوم هاشمی اسطوره‌ای بودند که امام و رهبری او را نمونه کم‌نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم‌شاهی نامیدند و از رنج‌دیدگان این راه پرخطر و پرافتخار بود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید