خبر فوری

رتبه بندی معلمان / توضیحاتی در رابطه با رتبه های اعلام شده یا رتبه های در آسانه اعلام

هرمزبان – توضیحاتی در رابطه با رتبه های اعلام شده یا رتبه های در آسانه اعلام معلمان کشورمان در طرح رتبه بندی معلمان را می توانید در ادامه مطالعه کنید.


1⃣ برای کسب هر رتبه در رتبه بندی معلمان به شرایط خاصی نیاز است ..

🔺در مرحله اول شما باید مستندات کافی را بارگذاری کرده باشید تا هم مجموع امتیاز مورد نیاز آن رتبه و هم حداقل امتیاز مورد نیاز برای مولفه های چهارگانه رتبه بندی معلمان برای رتبه مورد نیاز را کسب کرده باشید…

2⃣ در مرحله بعد مدیر مدرسه باید در مورد شما به ۵۱ سوال جواب داده باشد و مستندات شما را تایید یا رد کرده باشد.
متاسفانه بسیاری از مدیران در بحث پاسخ دهی به ۵۱ سوال که ۵۱۵ امتیاز دارد و تایید مستندات دقت کافی به خرج ندادند در حالی که برخی دیگر از مدیران از پاسخ های درست منتشرشده برای ۵۱ سوال استفاده کردند ( پاسخ های تیم رحیمی_ درخشان فر)که سبب شده همه همکاران نمره بالایی را در بخش نظر مدیر کسب کنند .
پس چه بسا مدیری برای همکاری با کمترین سابقه با استفاده از این پاسخ ها بالاترین امتیاز را درج کرده باشد و در مقابل مدیر دیگری سهوا یا عمدا ، برای همکاران حتی با سابقه و مدرک بالا ، امتیاز پایینی را درج کرده باشد که در مرحله بعد توسط ارزیابان با توجه به مستندات ، قابل تغییر بوده است.

در مورد مستندات بارگذاری شده که ۴۳۵ امتیاز دارد هم برخی مدیران مستندات را تایید کرده و برخی رد کرده اند
گزینش و حراست ادارات هم هر کدام باید در مورد ۲۵ امتیاز همکاران نظر می دادند ..
( بخش های مدرک تحصیلی، سنوات، ضمن خدمت و ارزشیابی باید توسط انور اداری یا سامانه تایید میشد که ممکن است برخی امور اداری ها همه یا بخشی از این امتیاز را اعمال نکرده باشند که قابل پیگیری و اعتراض خواهد بود )

3⃣ در نهایت ارزیاب ها با بررسی تاییدات مدیر و بخش مستندات، این موارد را تایید یا گاها رد می کنند ..

طبق دستورالعمل اگر همکاری در بخش مستندات چیزی را بارگذاری نکرده باشد یا مستندات او کافی نباشد، ارزیاب می تواند در بخش که مدیر نطر داده است ، امتیاز را کاهش دهد
مثلا همکار هیچ مستندی را در قسمت تدریس به همکاران بارگذاری نکرده است، اما مدیر در بخش نظردهی ، در رابطه با تدریس به همکاران، از ایشان به عنوان الگو و نمونه یاد کرده است…
ارزیاب ممکن است این امتیاز را کاهش دهد

اشتباه در ارزیابی رتبه بندی معلمان هم ممکن است‌ که‌ رخ دهد، مثلا در جدول امتیازدهی توسط ارزیاب دو ایتم مشارکت در شوراها و تدریس به همکاران وجود دارد که دارای سقف ۶۰ و ۳۰ امتیاز هستند.
متاسفانه به علت عدم توضیح شفاف وزارت ، همکاران ارزیاب در این دو بخش متفاوت عمل کرده اند
برخی ارزیابان طبق جداولی که در اختیار داشته اند اگر مستندات کافی وجود داشته سقف ۶۰ و ۳۰ امتیاز ( مجموع ۹۰ امتیاز ) را این دو بخش را به همکار داده اند، اما در دستورالعملی که وزارت برای ارزیابان ارسال کرد ، تاکید شد که در این دو بخش توسط ارزیاب باید به ترتيب از سقف ۱۵ و ۱۰ محاسبه شود.( منظور آن بوده که ارزیاب می تواند در صورت وجود مستندات قوی ، به امتیاز همکار در این دو بخش به ترتیب ۱۵ و ۱۰ امتیاز با حفظ سقف ۶۰ و ۳۰ امتیازی اضافه کند )

اما برخی ارزیابان با برداشت غلط از این دستورالعمل مبهم ، به گونه ای عمل کردند که در مواردی با وجود مستندات کامل به ترتیب ۱۵ و ۱۰ امتیاز یعنی در مجموع ۲۵ امتیاز( از ۹۰ امتیاز )این دو بخش به همکاران اختصاص دادند و همکار ما در اینجا ۶۵ امتیاز را از دست داده است!
همین موضوع به راحتی می تواند همکاری را که استحقاق رتبه استاد معلم را دارد ، دو رتبه تنزل دهد

3⃣ اکنون در بسیاری از استان ها و مناطق کار ارزیابی رتبه بندی معلمان به پایان رسیده است و اسامی همکاران ارزیابی شده به همراه کارنامه ای حاوی رتبه کسب شده ی همکار، که سامانه به صورت خودکار و مطابق نمره دریافتی همکار پس از ارزیابی اختصاص داده است ، برای تایید هیات ممیزه ارسال شده است.

هیات های ممیزه نیز باید تک تک کارنامه ها را بررسی نموده و اگر ایرادی در ثبت امتیازات ( یا حتی عدم ثبت امتیازات ) رخ داده باشد ، آن را جهت اصلاح به واحد مربوطه ( که قصوری رخ داده ) ارجاع دهد
در صورت تایید رتبه هر فرد توسط اعضا هیات ممیزه ، رتبه همکار در سامانه rtb.medu.ir قابل مشاهده توسط ذینفع خواهد بود
4⃣ در مرحله آخر همکار پس از رویت رتبه خود در صورت اعتراض نسبت به آن می تواند از طریق سامانه مربوطه اعتراض خود را اعلام نماید.

منبع: کانال اخبار فرهنگیان (خراسان شمالی)

انتشار مطالب رسانه های دیگر به معنی تأیید و یا رد محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع رسانی به مخاطبان گرامی هرمزبان است.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید