خبر فوری
اکبر محمودی زاده : کاشت نهال حرا در 100 هکتار از خط ساحل شمالی جزیره قشم

اکبر محمودی زاده : کاشت نهال حرا در 100 هکتار از خط ساحل شمالی جزیره قشم

هرمزبان – اکبر محمودی زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم گفت  : در 100 هکتار از خط ساحل شمالی جزیره قشم نهال حرا کاشته می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا ، اکبر محمودی زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم گفت: برای گسترش کمربند سبز نگین خلیج فارس با مشارکت مردم و جامعه محلی ۷۵ هزار اصله نهال حَرّا در خط ساحل شمالی جزیره قشم کاشته می‌شود.

اکبر محمودی زاده با بیان اینکه با اجرای این طرح در ۱۰۰ هکتار از خط ساحل شمالی جزیره قشم در مناطق لافت، گورزین، طبل و دهخدا نهال حرا کاشته می‌شود، افزود:  برای اجرای این طرح ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه کاشت نهال حَرّا در ساحل شمالی جزیره قشم تا پایان آذر ۱۴۰۱ ادامه دارد، تصریح کرد: جنگل‌های حرا بر روی خاک‌های لجنی ناشی از رسوب حاصل از فرسایش سواحل رشد می‌کنند و با جزر و مد آب، در دریا شناور می‌شوند و این ویژگی، راز شگفتی جنگل‌های اسطوره‌ای حراست.

محمودی زاده با بیان اینکه تنها ۵۵ کشور دنیا و ۱۴ کشور آسیایی دارای سطوح وسیعی از جنگل‌های حرا است، اظهار کرد: سطح جنگل‌های حرا در هرمزگان بیش از ۲۰ هزار هکتار است که درمیان کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشترین سطح جنگل‌های طبیعی مانگرو را داراست.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید