خبر فوری
احسان کامرانی : دولت آماده حمایت از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان است

احسان کامرانی : دولت آماده حمایت از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان است

هرمزبان – احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: دولت آمادگی لازم برای حمایت از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، احسان کامرانی در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ تحت عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی» اظهار کرد: حوزه دانش‌بنیان مبنا و اساس شعار است و در زمینه حمایت از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی لازم را دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت می‌تواند از طریق صندوق‌های مختلفی چارسال به سردبیرون صندوق کارآفرینی از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت مالی داشته باشد، تصریح کرد: ان‌شاءالله دولت بتواند به تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال کمک‌رسانی لازم را داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان با تأکید بر ضرورت استفاده صنایع استان از ظرفیت پژوهشگران و فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌های داخل استان، عنوان کرد: در حال بررسی و تلاش برای اجرایی شدن طرحی هستیم که بر مبنای آن تمامی اساتید دانشگاه بتوانند طرح‌های پژوهشی و فرصت‌های مطالعاتی خود را با همکاری صنایع استان انجام دهند و ما قول حمایت‌های لازم را از این صنایع گرفته‌ایم. سندی نیز در حوزه دانش‌بنیان تدوین شده که بر اساس آن ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود.

کامرانی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در حوزه اقتصاد دریا قطب کشور است؛ چراکه بیشترین ظرفیت در بین ۷ استان دریایی کشور در هرمزگان وجود دارد. دانشگاه‌ها استان در تلاش هستند که در زمینه‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های مربوط به دریا نیز گام‌های مؤثری بردارند و تلاششان قابل‌تقدیر است اما انتظار ما این است که در آینده‌ای نزدیک یک دانشگاه تخصصی علوم و فنون دریایی نیز داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار هرمزگان، بیان کرد: این نمایشگاه می‌تواند تأثیرات خوبی برای محققین، پژوهشگران و فناوران داشته باشد و همچنین موجب تقویت ارتباط بین صنایع و دانشگاه‌های استان شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید