خبر فوری
حجت الاسلام روح الله معصومی : دفاع مقدس امتداد اربعین حسینی است

حجت الاسلام روح الله معصومی : دفاع مقدس امتداد اربعین حسینی است

هرمزبان – حجت الاسلام روح الله معصومی امام جمعه موقت قشم گفت: دفاع مقدس امتداد اربعین حسینی است و هشت سال جنگ تحمیلی دستاوردهای بسیاری برای نظام اسلامی داشته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حجت الاسلام و المسلمین روح الله معصومی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ایمان به خدا که «وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللّهَ رَمی»، ایمان به فرمان ولی خدا امام راحل، بی اعتنای به دنیا و زخارف دنیوی، دل بریدن پدران و مادران از فرزندانشان، شهادت طلبی رزمندگان و  لغزش های محاسباتی دشمنان از دیگر اسرار موفقیت رزمندگان اسلام در دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه شهادت حضرت ابا عبدالحسین (ع) بهای بیداری مردم بود، گفت: همه ما باید آیین اربعین حسینی را قدر بدانیم و برای برگزاری باشکوه این مراسم معنوی بکوشیم.

امام جمعه موقت قشم با اشاره به اینکه به فرموده امام حسن عسکری (ع) از جمله نشانه های مومن و شیعه قرائت زیارت اربعین است، گفت: شاه بیت زیارت اربعین این جمله از زیارت است که «بَذَلَ مُهجَتَهُ فیکَ لِیَستَنقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَةِ وحَیرَةِ الضَّلالَةِ» خون قلبش را در راه تو داد تا این ۲ عنصر و ۲ اصل در جامعه زنده شود و مردم از جهالت نجات پیدا کنند، عالِم و دانشمند بشوند و از ضلالت و گمراهی عملی نجات پیدا کنند و هدایت بشوند.

حجت الاسلام معصومی ادامه داد: بر اساس فرمایشات ائمه اطهار (ع) زیارت امام حسین (ع) همراه با معرف و شناخت و تحول است و گرنه اگر هزاران بار به زیارت امام حسین (ع) و ائمه (ع) برویم که همرا با شناخت و معرفت و تحول نباشد فایده ای ندارد البته ما امید به فضل و بخشش امام حسین(ع) داریم که خودشان توفیق شناخت را برایمان فراهم کنند.

وی توضیح داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تسخیر سفارت خانه و لانه جاسوسی آمریکا و دستگیری جاسوسان، آمریکاییها برای آزادی جاسوسان شان واقعه طبس را به وجود آوردند که به فرموده امام خمینی (ره) شن و ریگ بیابان ها لشکر خدا شدند و نقشه آمریکا نقش بر آب شد.

امام جمعه موقت قشم با یادآوری اینکه آمریکاییها بعد از واقعه طبس، کودتای نوژه را برنامه ریزی کردند که با هوشیاری نیروهای انقلاب باز هم به اهداف خود نرسیدند، افزود: استکبار جهانی بعد از این شکست های پی در پی دست به دامان یک عنصر پلید و عقده ای به نام صدام شد و با حمایت و همراه کردن کشورهای همسایه و تجهیز رژیم بعثی صدام به بهانه غائله مرزی و قطعنامه ۱۹۷۵ الجزایر جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی و انقلاب نوپای ایران راه اندازی کردند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس امتداد اربعین حسینی است و هشت سال جنگ تحمیلی دستاوردهای بسیاری برای نظام اسلامی داشته است، اظهار داشت: ملت ایران به برکت دفاع مقدس و خون شهدا در دنیا عزیز شدند.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید