گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، گفت: مسابقات قرآن فرهنگیان خراسان رضوی قطب شهید دهقان، امروز، 16 دی‌ماه، با محوریت شهرستان تربت‌جام و در رشته‌های مختلف قرآنی برگزار شد.

مسابقات قرآن فرهنگیان قطب شهید دهقان خراسان رضوی برگزار شد

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بیان کرد: مسابقات قرآن فرهنگیان خراسان رضوی قطب شهید دهقان، امروز، 16 دی‌ماه، با محوریت شهرستان تربت‌جام برگزار شد و متسابقان فرهنگی در رشته‌های مختلف قرآنی به رقابت پرداختند.
مهدوی‌خواه، ضمن تشریح نحوه برگزاری این مسابقات، گفت: مسابقات قرآن فرهنگیان در استان خراسان رضوی برای اولین بار به صورت قطبی و با گردهمایی چند شهرستان برگزار شد و قطب شهید دهقان با محوریت شهرستان تربت‌جام و همراهی شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌ آباد و فریمان یکی از این تقسیم‌بندی‌ها است.
وی با اشاره به علل برگزاری مسابقات قرآنی فرهنگیان در چهارچوب این قطب‌ها، ادامه داد: این تقسیم‌بندی با هدف بالا بردن سطح کیفی مسابقات قرآن، عترت و نماز، کاهش هزینه‌های اجرایی، افزایش مشارکت فرهنگیان و هم‌افزایی ادارات شهرستانی برگزار شده است تا اگر کمبودهایی به جهت امکانات و سختی‌هایی در برگزاری باکیفیت مسابقات در شهرستان‌ها وجود دارد با این روش کاهش یابد.
مهدوی‌خواه افزود: در این دوره از مسابقات قرآن فرهنگیان قطب شهید دهقان که با حضور 400 فرهنگی بانو و آقا برگزار شد، متسابقان در پنج رشته قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ 10 جزء، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام به رقابت پرداختند.
وی با اشاره به نحوه حضور منتخبان مسابقات قطب‌های مختلف در مرحله استانی، اضافه کرد: در این نحوه از برگزاری، برگزیدگان در دو بخش «قطب» و «شهرستان» مشخص شده و برگزیدگان شهرستانی به عنوان نمایندگان شرکت‌کننده در مسابقات استان حاضر خواند بود.
مهدوی‌خواه با اشاره به سطح کیفیت مسابقات در قطب شهید دهقان، ادامه داد: مسابقات قرآن قطب شهید دهقان با حضور داوران برتر استان و کشور قضاوت شد که پس از اعلام نتایج در هر قطب، مسابقات مرحله استانی برگزار خواهد شد و برای سال تحصیل 96-95 مرحله استانی همزمان با هفته معلم و اردیبهشت‌ماه سال 96، خواهد بود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید