خبر فوری

دستگیری اعضای باند سازمان یافته صادرات صوری ۳۵۰ میلیاردی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برابر فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید سلسله مراتب فرماندهی در امر مبارزه با قاچاق کالا و اجرای ماموریت‌ها مطابق قانون،با تلاش و اقدامات اطلاعاتی و همکاری‌های تنگاتنگ دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس و گمرک شهید رجایی مشخص شد تعدادی افراد سودجو با تشکیل یک باند و انجام کارهای غیرقانونی اقدام به صادرات صوری کالا می‌کنند.

 

وی بیان‌داشت: در این راستا تیم ویژه‌ای از مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان تشکیل و پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

 

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح‌کرد: پس از انجام تحقیقات و اقدامات پیچیده پلیسی شرکت مورد نظر شناسایی و پنج نفر از اعضای این باند که به صورت سازمان یافته اقدام به صادرات صوری کالا می‌کردند در نقاط مختلف کشور شناسایی و دستگیر شدند.

 

سردار ملکی ابرازداشت:در بررسی‌ها مشخص شد که اعضای باند مذکور به ظاهر تمامی مراحل صادرات را بدون وجود کالا طی می‌کردند که پس از استخراج مستندات و مدارک لازم، اعضای آن به صادرات صوری 5 هزار تن سیب به ارزش 350 میلیارد ریال به کشور هندوستان اعتراف کردند.

 

وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف این باند سازمان یافته، سوء استفاده از صادرات صوری در قبال واردات کالا با کاهش عوارض گمرکی، تسویه پروانه عبور موقت، اخذ جوایز صادراتی، اخذ تسهیلات بانکی، استرداد حقوق ورودی، استفاده از ارز دولتی، استفاده از هزینه‌های تشویقی دولت و معافیت از سود بازرگانی بود که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

 

سردار ملکی با اشاره به اینکه هرمزگان در بحث مبارزه با قاچاق کالا، 2 سال پیاپی جزء استان‌های برتر است، بیان‌کرد: قاچاق کالا پدیده‌ای است که از جهات گوناگون، حیات سالم اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند و پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید