خبر فوری
احمد سالاری فر : آغاز بارگیری نخستین محموله صادرات دریایی گاز مایع (LPG)

احمد سالاری فر : آغاز بارگیری نخستین محموله صادرات دریایی گاز مایع (LPG)

هرمزبان – احمد سالاری فر مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان از آغاز بارگیری نخستین محموله صادرات دریایی گاز مایع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، احمد سالاری‌فر مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان گفت: نخستین محموله صادرات دریایی گاز مایع (LPG) در مرحله بارگیری قرار گرفت.

افزود: تاسیسات گاز مایع بندرعباس با داشتن ۹ سکوی تخلیه و ۲ موتورخانه امکان تخلیه همزمان ۹ دستگاه گاز کِش و پمپاژ فرآورده های آن از طریق خط انتقال ۱۶ اینچ به اسکله نفتی شهید باهنر بندرعباس را دارا است.
وی افزود :  این موتورخانه از ۱۷ دستگاه پمپ و هفت دستگاه کمپرسور برای تامین فشار عملیاتی لازم برای انتقال گاز مایع بهره می‌برد.
به گفته سالاری‌فر؛ این پروژه با بهره‌گیری از ۴۳ هزار و ۲۰۰ نفر  ساعت متخصص حوزه های فنی و عملیاتی در رشته های مکانیک ابزار دقیق برق و ماشینِری اجرایی و عملیاتی شده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان ادامه داد:  در این رویکرد متخصصان شرکت ملی پالایش پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بازمهندسی و عملیات فرآیندی ضمن رعایت تمامی دستورهای HSE و رعایت مقررات ایمنی در صنعت نفت برای نخستین بار در کشور بدون بهره‌برداری از مخازن ذخیره سازی گاز مایع، فرآیند انتقال از گاز کش به کشتی را به طور مستقیم به اجرا در آورده اند.
سالاری فر اضافه کرد: با بهره‌برداری از این تاسیسات و تخلیه همزمان ۹ دستگاه گاز کِش و بهره‌مندی از توان پمپ ها و کمپرسورها،  امکان بارگیری دریایی به طور متوسط ۶۰۰۰تُن گاز مایع در شبانه روز میسر شده است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید