خبر فوری

عملیات اجرایی احداث آب شیرین کن ۱۰ هزار متر مکعبی شهر قشم آغاز شد

هرمزبان – عملیات اجرایی طراحی و احداث آب شیرین کن جدید ۱۰ هزار متر مکعبی شهر قشم با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مسوولین عالی رتبه قضایی استانی و شهرستانی امروز(سه شنبه یکم شهریور ۱۴۰۱) به صورت رسمی در شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، سعید عمرانی در آیین آغاز عملیات اجرایی طراحی و احداث این آب شیرین کن جدید اظهار داشت: کارهای ساختاری خیلی مهم است، ولی آب در جایی مثل جزیره قشم از اهمیت بالایی برخوردار است؛ ضمن اینکه طبق آیه شریف «وَجَعَلْنا مِنَ الْماءِ کُلَّ شَیْ ءٍ حَیٍّ» همه چیز با آب حیات پیدا می کند و زندگی با آب جاری می شود.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی و سیراب کردن انسان ها از قدیم جز فضائل بوده است، گفت: هر جای دنیا که یک نفر به تشنه ای آبی دهد تا آن سیراب شود خداوند آن را در کارنامه اعمالش ثبت می کند، حتی اگر این آب را برای رفع تشنگی به یک حیوان بدهد.

عملیات اجرایی احداث آب شیرین کن ۱۰ هزار متر مکعبی شهر قشم آغاز شد

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: اکنون که در بیست و پنجمین روز ماه محرم قرار داریم و آب و تشنگی در این ماه موضوعیت دارد، یکی از برکات آغاز عملیات اجرایی طراحی و احداث این آب شیرین کن جدید در شهر قشم این است که این طرح توسط یک شرکت از شرکت های زیر مجموعه آستان قدس رضوی و با نام مبارک حضرت امام ابوالحسن علی بن موسی الرضا علیهما السلام انجام خواهد شد که این برکات کار را چند برابر می کند.

عمرانی با بیان اینکه همه شرکت های که متعلق به آستان قدس رضوی هستند به طور حتم مدیران و مسوولان آن بهتر از من می دانند که اگر در جایی می خواهند با پول امام رضا (ع) مشارکت کنند باید آن کار مورد سیلقه امام هشتم (ع) باشد، افزود: شما امانت دار امام رضا (ع) هستید و این کار شما یکی از زیباترین مشارکت ها در مناطق محروم است که با عنایت امام رئوف و مهربان و آستان قدس انجام می شود.

عملیات اجرایی احداث آب شیرین کن ۱۰ هزار متر مکعبی شهر قشم آغاز شد

وی با اشاره به اینکه در قشم هم برادران اهل سنت و هم برادران اهل تشیع در کنار هم زندگی می کنند، اظهار داشت: این جزیره یکی از جلوه گاه های وحدت کشور است که سال های سال است که مردم نجیب و شریف آن مدافع، مرزدار و مرزبان آب های خلیج فارس هستند و اگر امروز ما در مرکز آسوده سر بر بالین می گذاریم می دانیم که چشم های در قشم و مرزها بیدار هستند و از کیان و اعتلای این سرزمین دفاع می کنند.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی این پروژه در آستانه هفته دولت دارای یک مبارکی و شیرینی خاصی است، بهرحال اعتقاد ما این است که دولت سیزدهم دولت امام رضایی است و خداوند تقدیر کرده که یکی از خادمین امام رضا (ع) از دستگاه امام هشتم در راس قوه مجریه قرار بگیرد تا به مردم خدمت کند.

وی ادامه داد: امیدواریم کام مردم قشم در سال ۱۴۰۲، از آب گوارای این پروژه شیرین شود.

عملیات اجرایی احداث آب شیرین کن ۱۰ هزار متر مکعبی شهر قشم آغاز شد

افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در ادامه این مراسم با تبریک فرا رسیدن هفته دولت افزود: توسعه قشم زیرساخت های مختلفی را نیاز دارد که یکی از زیر ساخت های اصلی و اساسی آن تامین آب است که متاسفانه سال های سال روی این موضوع کار و سرمایه گذاری نشده است.

وی توضیح داد: یکی از مهم ترین خواسته های مردم جزیره قشم از همان روزهای اول تشکیل دولت سیزدهم از دولت مردمی توقع همین موضوع آب بود که ما و همه مسوولین در استان و فرماندار شهرستان قشم که به دُرستی در این موضوع ورود جدی داشتند و کارهای خوبی را به پیش بردند، تحقق این موضوع بود که ما با به کار گیری تمام توانمان این کار را آغاز کردیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: این پروژه، طرح مهمی از این بابت است که ان شاء الله ما مشکل آب قشم را تا سال ۱۴۰۴ را بر طرف می کنیم.

فتح الهی ادامه داد: خوبی این کار هم این است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و هزینه ای بالغ بر ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال به منظور افزایش ظرفیت تولید آب در شهر قشم به بیش از ۳۰ هزار متر مکعب انجام می شود.

وی پیش بینی قراردادی دوره ساخت این طرح را یکساله عنوان کرد و گفت: با هماهنگی های که امروز با مجری انجام این طرح انجام دادیم، ان شاء الله مرحله به مرحله وارد عملیات اجرایی آن می شویم و بهره برداری ها انجام می شود و امیدوار هستیم که حداکثر تا پایان سال با ظرفیت کامل بتوانیم از آن بهره برداری کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر تامین آب شرب بهداشتی، مدیریت آب‌ های سطحی و زیرزمینی جزیره برای احیای کشاورزی نیز باید با جدیت پیگیری شود که هم اکنون یک تیم متخصص در این زمینه در حال تحقیق هستند.

عملیات اجرایی احداث آب شیرین کن ۱۰ هزار متر مکعبی شهر قشم آغاز شد

عملیات اجرایی و طراحی این آب شیرین کن جدید توسط بخش خصوصی به روش (B.O.T)  و هزینه ای بالغ بر ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال به منظور افزایش ظرفیت تولید آب در شهر قشم به بیش از ۳۰ هزار متر مکعب تا یکسال آینده آغاز شده است.

کارفرما و سرمایه گذار احداث این آب شیرین کن جدید شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم است و این آب شیرین کن با ظرفیت تولید ۱۰ هزار متر مکعب آب سالم و بهداشتی در شبانه روز به همراه احداث مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب در سایت منابع شهر قشم احداث خواهد شد.

در آیین آغاز عملیات اجرایی طراحی و احداث این آب شیرین کن جدید در شهر قشم افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم،  محمدحسین حسینی فرماندار شهرستان قشم، علیرضا احمدی منش دادستان استان هرمزگان، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم حضور داشتند.

رضا صفایی رییس دادگستری شهرستان، امید مهدوی مجد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم، حبیب بازماندگان قشمی رییس شورای شهر قشم، سرهنگ پاسدار حجت امیری کیا فرمانده سپاه ناحیه قشم، شهرام داوری مدیر عامل شرکت آب، برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان از دیگر میهمانان این آیین رسمی بودند.

معاون قضایی دادستان کل کشور عصر (دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱) با استقبال رسمی از سوی رییس دادگستری استان هرمزگان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مسوولین قضایی این شهرستان وارد جزیره قشم شد.

جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فراساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری از آبراهه بین‌المللی و پارک‌های انرژی و زیست – فناوری آن شهرتی جهانی دارد.

از سوی دیگر، ویژگی‌های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران و منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود. این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق – غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید