خبر فوری
حجت‌الاسلام علی لطیفی : تغییرات محتوایی زیادی در کتب درسی انجام خواهد شد

حجت‌الاسلام علی لطیفی : تغییرات محتوایی زیادی در کتب درسی انجام خواهد شد

هرمزبان – حجت‌الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: طی برنامه میان مدت ۲ الی ۳ ساله تغییرات محتوایی زیادی در کتب درسی انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حجت‌الاسلام علی لطیفی ظهر امروز (۱ شهریورماه) در حاشیه مراسم عقد قرارداد تامین مقوای جلد کتب درسی کشور واقع در واحد صنعتی راشا کاسپین زنجان در جمع خبرنگاران، با اشاره به کیفیت مطلوب مقوای تولیدی این واحد صنعتی، عنوان کرد: مقوای تولیدی این واحد صنعتی توسط کارشناسان وزارت آموزش‌وپرورش آزمایش‌های استاندارد مربوطه را گذرانده و کیفیت مطلوبی را برای چاپ جلد کتب درسی دارد، لذا مسئولیت تولید مقوای جلد کتب درسی سراسر کشور از سال آینده به این شرکت واگذار شد.

وی با اشاره به اهمیت معنوی این اقدام، اظهار کرد: عقد این قرارداد به لحاظ مادی اهمیت چندانی ندارد زیرا در سالیان گذشته نیز ارز ترجیحی یارانه‌ای برای واردات مقوای کتب درسی تخصیص داده می‌شد اما عمده اهمیت این رویداد، جنبه معنوی آن است زیرا بیانگر این مسأله است که نیروهای متخصص ما توان کافی برای تضمین تولید کالای مصرفی داخل کشور را دارد و رویکرد وزارت آموزش‌وپرورش کشور نیز همواره بر مبنای حمایت از تولید داخل بوده است.

لطیفی با اشاره به رقم اولیه این قرارداد، تصریح کرد: در سال جاری قریب به ۱۷۰ میلیارد تومان برای عقد این قرارداد مشخص شد که برای تولید مقوا مورد نیاز ۱۴۷ میلیون جلد کتب درسی سالیانه به این واحد تولیدی پرداخت خواهد شد. این رقم، بسیار قابل توجه است.

این مسئول با اشاره به مشکلات متعدد موجود در مسیر واردات مقوا و کاغذ به کشور، افزود: به دلیل وجود تحریم‌های متعدد اقتصادی، مشکلات مختلفی از عوارض دریافتی، گمرک، ثبت سفارش و … وجود دارد که خوشبختانه با عقد قرارداد مذکور در زمینه مقوای مصرف داخل، این مشکلات رفع خواهد شد و امیدواریم در آینده نزدیک در تولید کاغذ داخلی نیز به این درجه از توانایی نائل شویم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش، خاطرنشان کرد: عملیات چاپ کتب درسی برای مهرماه سال ۱۴۰۱ به اتمام رسیده و این عقد قرارداد در واقع برای تامین مقوای مورد نیاز از سال ۱۴۰۲ است. امسال از مقوای وارداتی در تهیه کتب درسی استفاده شده است زیرا فرایند چاپ و نشر کتب درسی باید چندین ماه قبل از شروع سال‌تحصیلی جدید انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید