خبر فوری

سردار احمد وحیدی وزیر کشور : تأکید دولت بر فعال بودن بازارچه های مرزی است

سردار احمد وحیدی وزیر کشور گفت: در تلاش هستیم همه ظرفیت‌های موجود برای بازارچه‌های مرزی را فعال کنیم چراکه تاکید دولت بر فعال بودن آنها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز (چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه هفته دولت برگزار شد، در پاسخ به سوالی در رابطه با بازارچه‌های مرزی با اشاره به اینکه این موضوع به دلیل تعامل اقتصادی با کشورهای همسایه، ظرفیت مهم آن برای معیشت مردم مناطق مرزی و کمک به برقراری امنیت در این مناطق اهمیت دارد، گفت: این دولت تلاش کرد همه بازارچه‌های مرزی را باز و فعال کند و تقریباً همه بازارچه‌های مرزی امروز فعال هستند. تنها فعالیت بازارچه مرزی کوهک به دلیل مسائل افغانستان دچار نوسان است.

وی تصریح کرد: در برخی موارد بازارچه‌های مرزی متناسب با خواست کشور مقابل دچار محدودیت‌هایی هستند و ممکن است موقتاً غیرفعال شده باشند. البته به دنبال آن هستیم با کشورهای مقابل گفتگو و تعامل داشته باشیم، چرا که این موضوعات با گفتگو قابل حل شدن هستند.

وحیدی عنوان کرد: در تلاش هستیم همه ظرفیت‌های موجود برای بازارچه‌های مرزی را فعال کنیم چراکه تاکید دولت بر فعال بودن آنها است.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در رابطه با شرایط کولبری عنوان کرد: برای موضوع کولبری آئین‌نامه خوب و مفصلی با کمک وزارت‌خانه‌های ذی‌ربط تدوین شده است اما برای این آئین نامه به یکی دو مورد مجوز نیازمند هستیم که بر اساس قوانین موجود، برخی محدودیت‌ها برای أخذ آنها وجود داشت اما مقرر شد این مجوزها صادر شوند.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی کولبران کشور و صدور کارت برای آنها، ادامه داد: بر اساس این آئین‌نامه کسانی که به نام کولبر شناخته می‌شوند، تحت عنوان تجارت خرد، فعالیت می‌کنند تا در سقف مشخصی واردات و صادرات کالاها را از مرزها انجام دهند. این سطح از مبادله کالا توسط وزارت صمت مشخص می‌شود تا آثار سوئی نداشته باشد.

وحیدی تاکید کرد: در پی ایجاد تشویق و تخفیف گمرکی برای آنها هستیم تا مشکلات گمرکی برای آنها ایجاد نشود. دولت ساماندهی این موضوع اعم از آنچه در سواحل جنوبی و آنچه مرزهای شمالی اتفاق می‌افتد را در دستور کار دارد.

ادامه دارد…

منبع: خبرگزاری مهر

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید