خبر فوری

حسین امیرعبداللهیان : تا درباره همه چیز توافق نشود نمی‌توان از رسیدن به توافق سخن گفت

هرمزبان – حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: تا در مورد همه چیز توافق نشود نمی‌توانیم با قطعیت از رسیدن به توافق خوب و پایدار سخن بگوییم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان امروز (پنج‌شنبه) در مورد مهم‌ترین موضوعات در دستور کار دوجانبه و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین المللی به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کردند.

همچنین طرفین در این گفتگو آخرین مباحث مطروحه در خصوص مذاکرات وین را مورد ارزیابی قرار دادند.

امیرعبداللهیان در این گفتگو، به نقش سازنده عمان در جریان مذاکرات برای لغو تحریم‌ها علیه ایران اشاره و از تلاش‌های این کشور برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های مختلف مذاکرات قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به بازداشت یکی از حجاج ایرانی در جریان مناسک حج امسال توسط پلیس عربستان سعودی، بر ضرورت آزادی هر چه سریع‌تر وی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه عمان نیز در جریان این گفتگو خاطر نشان کرد در چهارچوب مناسبات دوستانه دو کشور، پیگیری لازم را برای آزادی این زائر ایرانی به عمل می‌آورد.

بدر البوسعیدی ابراز امیدواری کرد: در همکاری مشترک همه طرف‌ها، شاهد نتیجه رضایتب‌خش مذاکرات وین باشیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به حُسن نیت و جدیت ایران در رسیدن به توافقی خوب و پایدار، افزود: پس از دریافت نظرات آمریکا، در صورت حصول اطمینان از انتفاع اقتصادی ایران از توافق و رعایت شدن خطوط قرمزمان، وارد مرحله جدیدی در وین خواهیم شد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تا در مورد همه چیز توافق نشود نمی‌توانیم با قطعیت از رسیدن به توافق خوب و پایدار سخن بگوییم.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید