خبر فوری
مهدی متوسل جانباز هرمزگانی : شهید لشکری در راه اعتقاداتش ثابت قدم ماند

مهدی متوسل جانباز هرمزگانی : شهید لشکری در راه اعتقاداتش ثابت قدم ماند

هرمزبان – مهدی متوسل جانباز هرمزگانی : معرفی الگوهای مقاومت در زندان‌های بعثی نیازمند بازنگری در تولیدات فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، مهدی متوسل جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس هرمزگان با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و هنری برای معرفی آزادگان به عنوان الگوهای صبر و مقاومت در زندان‌های بعثی کم‌کاری شده است، گفت: معرفی این الگوهای پایداری برای مردم نیازمند یک بازنگری در تولید آثار فرهنگی و هنری است.

متوسل افزود: آزادگان کشور از جمله بیش از ۳۰۰ آزاده سرافراز استان هرمزگان که سالها در زندان‌ها سختی‌ها را تحمل کردند اما وطن‌ خود را نفروختند و ۲۶ مرداد سال ۶۹ با حفظ اقتدار و سربلندی به میهن اسلامی خود بازگشتند.

وی با اشاره به سختی‌هایی که آزادگان در سال‌های اسارت تحمل کردند، بیان کرد: آزادگان ما قهرمانان دوران دفاع مقدس هستند که در عمل هم ثابت کردند وفادار به انقلاب و آرمان ‌های امام راحل هستند و زیر شدیدترین شکنجه‌ها هم دست از حمایت امام خود نکشیدند.

این جانباز دوران دفاع مقدس هرمزگان در این رابطه به ۱۸ سال‌ اسارت شهید لشکری اشاره کرد و ادامه داد: این خلبان شجاع کشورمان زمانی که اسیر شد ۲۸ ساله بود و دخترش چهارماهه بود اما وقتی از اسارت آزاد شد، دخترش سال اول دانشگاه و خودش ۴۶ ساله بود.

شهید لشکری در راه اعتقاداتش ثابت قدم ماند

مهدی متوسل با بیان اینکه این آزاده قهرمان ۱۸ سال تمام در زندان‌های مختلف بعثی‌ها شکنجه و درد کشید اما حاضر نشد به امام خمینی(ره) و ملتش پشت کند، گفت: وی پس از ۱۸ سال مفقود بودن وقتی به خاک ایران قدم گذاشت پرچم ایران به دست گرفت و خاک ایران را بوسید.

وی با اشاره به وطن فروشی گروهک منافقین و خیانت‌های برخی از فعالان رسانه‌ای ایرانی در کشورهای غربی گفت: شهید لشکری از ۲۷ شهریور ۵۹ تا ۱۸ فروردین سال ۷۷ یعنی ۱۵ سال از این ۱۷ سال را در یک سلول انفرادی ماند و با وجود شکنجه‌های بعثی‌ها که باعث جانبازی ۷۰ درصدی او شده بود، اما لحظه‌ای از اعتقاداتش پا پس نکشید و ثابت قدم ماند.

این جانباز شیمیایی ۵۰ درصد هرمزگان بیان کرد: ۱۸ سال پایداری‌ شهید لشکری به زبان، ساده است اما تحمل یک روز در بدترین زندان‌های صدام زجرآور است، درحالی که این شهید سال‌ها رنج اسارت را تحمل کرد اما حاضر نشد کشورش را به دریافت امتیاز و امکانات رفاهی دولت صدام بفروشد.

خیابان‌ها به تندیس قهرمانان ملی مزین شود

مهدی متوسل گفت: در یک جلسه‌ای چندساعته در استان هرمزگان از نزدیک شهید لشکری را دیده‌ام و از وی کتابی از زندگی‌نامه‌اش با امضای این آزاده قهرمان که برای من هدیه‌ای بسیار ‌ارزشمندی است، دارم و هر زمان که از دست روزگار کلافه‌ام زندگی‌نامه این شهید را برای خودم مرور می‌کنم.

وی با بیان اینکه در حوزه تولیدات فرهنگی و هنری و آثار سینمایی از رشادت‌های قهرمانان و آزادگان درسطح استان هرمزگان ضعیف عمل شده است، اضافه کرد: در کنار آن خیابان‌های هر شهری باید به تندیس شهدا شاخص و قهرمانان ملی مزین شود تا مردم از همان کودکی و نوجوانانی با این الگوهای شاخص پایداری، صبر و مقاومت بیشتر آشنا شوند.

این جانباز هشت سال دوران دفاع مقدس استان هرمزگان در پایان ۲۶ مرداد سال ۶۹ و بازگشت آزادگان به کشور را یک پیروزی و نمایش شکوه پایمردی آزادگان دانست و اظهار کرد: این روز برای همه مردم استان هرمزگان نیز به ویژه پدران و مادرانی که فرزندانشان در زندان‌های بعثی اسیر بودند، حال و هوای خاصی داشت.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید