خبر فوری
حوریه حاجی زاده: محتوای آموزشی باید ساده ، مفهومی ، سازماندهی شده و قابل ارزشیابی باشد

حوریه حاجی زاده: محتوای آموزشی باید ساده ، مفهومی ، سازماندهی شده و قابل ارزشیابی باشد

هرمزبان – حوریه حاجی زاده دبیر کارگروه فضای مجازی و تولید محتوای آموزشی گفت: محتوای آموزشی باید ساده ، مفهومی ، سازماندهی شده و قابل ارزشیابی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان ، حوریه حاجی زاده دبیر کارگروه فضای مجازی و تولید محتوای آموزشی در جلسه با اعضای کمیته پروژه مهر استان اظهار کرد : تدوین و تولید محتوای آموزشی مبتنی بر فناوری های نوین یکی از اساسی ترین برنامه های آموزش و پرورش هرمزگان است .

وی خاطر نشان کرد : در سال تحصیلی۱۴۰۱ _ ۱۴۰۰ محتواهای آموزشی متعددی در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی تولید گردید و از طریق فضای مجازی در اختیار دانش‌آموزان آموزگاران قرار گرفت .

وی در ادامه گفت: با توجه به شناسایی چالش ها و مشکلات و بررسی های بعمل آمده ، کارگروه فضای مجازی و تولید محتوای استان براساس چهار چوبی خاص طراحی محتوای آموزشی و ارائه آن در فضای مجازی را مدیریت می نماید .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان همچنین ، ایجاد وحدت رویه در تدوین و تولید محتوای آموزشی ، توجه به اهداف و فرایند برنامه ریزی درسی ، استفاده از روش های نوین و یادگیری متنوع و نظارت و ارزشیابی مستمر از عملکرد آموزشی دانش آموزان و آموزگاران را از اهداف مهم این کارگروه بر شمرد .

دبیر کارگروه فضای مجازی و تولید محتوا استان ، استفاده از ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی از جمله : تلاش در جهت شناسایی فعالان حوزه تولید محتوای آموزش و پرورش و حمایت از آنها ، تلاش در جهت گسترش فرهنگ تولید و استفاده از محتوای آموزشی جدید مبتنی بر فناوری های نوین در بین فرهنگیان و دانش آموزان ، تدوین و تولید ماهنامه آموزشی و تربیتی ویژه دانش آموزان و معلمان ، استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و ارائه گزارش های دوره ای از اقدامات انجام شده و ارائه آن به مقامات بالاتر را مورد تاکید قرار داد.

وی در پایان افزود : امید است با اتخاذ تدابیر لازم و همراهی کلیه دست اندرکاران آموزشی و تربیتی گامی مؤثر در بهبود روند آموزش و یادگیری و شکوفایی استعدادهای کودکان این مرزوبوم برداریم .

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید