خبر فوری
محسن ناصری : 173 دوره آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در شهرستان قشم برگزار می شود

محسن ناصری : 173 دوره آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در شهرستان قشم برگزار می شود

هرمزبان – محسن ناصری رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم از ارایه آموزش مهارت ها فنی و حرفه ای به جامعه هدف این جزیره شامل بیکاران، سربازان وظیفه، دانش آموزان، دانشجویان و شاغلین صنایع و صنوف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، محسن ناصری گفت: این آموزش ها در ۱۷۳ دوره مختلف از جمله برق(صنعتی، ساختمان و تابلوسازی)، اتومکانیک و تاسیسات، صنعت ساختمان، ایمنی و بهداشت، ایمنی در کارگاه های ساختمانی (HSE ابنیه)، ایمنی و آتش نشانی، صنایع پوشاک، مراقبت و زیبایی، مشاوره و هدایت شغلی، آرایشگری، حسابداری، غواصی، ماساژ، خیاطی و نظایر آن ارایه می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۲۲۹ هزار و ۲۱۶ نفر ساعت آموزش در قالب ۱۷۳ دوره (۵۴ دوره بخش دولتی و ۱۱۹ دوره بخش خصوصی) و ۴۷ حرفه (۲۵ حرفه بخش دولتی و ۲۲ حرفه بخش خصوصی) ارائه شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم توضیح داد: ۹۹۹ کارآموز (۴۰۲ کارآموز بخش دولتی و ۵۹۷ کارآموز بخش خصوصی) در این دوره ها ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۳۹ نفر ( ۲۲۱ نفر در بخش دولتی و ۴۱۸ نفر در بخش خصوص) در آزمون های این دوره ها شرکت کردند.

ناصری اضافه کرد: هم اکنون و در سه ماه گذشته از سال ۱۴۰۱ نیز در مرکز آموزش دولتی فنی و حرفه ای قشم رشته های مختلفی مانند برق ساختمان، برق صنعتی، اتومکانیک بنزینی، برق خودرو، تعمیر لوازم سرد کننده، لوله کشی، کولر گازی، اسپیلیت و الکترونیک برگزار می شود.

وی گفت: همچنین در سه ماه گذشته از سال ۱۴۰۱ آموزش دوره های آرایشگری، خیاطی، غواصی و رایانه کار در ۱۰ مرکز بخش خصوصی زیر نظر این مرکز فنی و حرفه ای به کارآموزان و علاقمندان این دوره ها ارایه می شود.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم افزود: در سال گذشته ۶۴۸ نفر در آزمون های فنی و حرفه ای مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و خصوصی شرکت کردند که از این تعداد ۴۹۲ نفر در آزمون رایانه بَرخط (آنلاین)، ۱۴۶ نفر در آزمون صنعت ساختمان، هشت نفر در آزمون اصناف شرکت کردند و یک تفاهم نامه با سازمان منطقه آزاد قشم برای گسترش همکاری های دوجانبه آموزشی به امضاء رسید.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید