خبر فوری
حسین حسین زاده : باسرمایه گذاری دولت و صرفه جویی مردم خاموشی ها کمتر می شود

حسین حسین زاده : باسرمایه گذاری دولت و صرفه جویی مردم خاموشی ها کمتر می شود

هرمزبان – حسین حسین زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که با سرمایه گذاری دولت و صرفه جویی مردم، کمتر شاهد خاموشی‌ها به ویژه در صنایع باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حسین حسین زاده ، با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای افزایش تولید برق و جلوگیری از قطعی برق در صنایع مادر نظیر فولاد و سیمان، اظهار داشت: کمیسیون انرژی در راستای بحث قطع شدن و کمبود برق جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو و معاونانش و مدیرعامل توانیر تشکیل داد و آنها به تشریح وضعیت پرداختند.

وی توضیح داد: با توجه به افزایش سالانه مصرف برق کشور، چیزی حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار مگاوات کمبود برق وجود دارد. در این بین، صنایع موظف به تأمین برق برای خودشان شدند که انتظار می‌رود با این رویکرد در کنار تأمین انرژی تجدید پذیر و بهینه سازی شبکه توزیع و انتقال، کمتر دچار خاموشی برق شویم. در مجلس هم طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق در دستور کار قرار دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره خاموشی در صنایع، گفت: در کشورهای دنیا صنایع خودشان برق را تأمین می‌کنند اما در کشور ما برق بسیاری از صنایع از شبکه توزیع انتقال دریافت می‌شود، لذا ما چاره‌ای جز این نداریم که صنایع به سمت تأمین برق بروند.

حسین زاده درباره راهکار کوتاه مدت برای جلوگیری از خاموشی در صنایع، گفت: صنایع همچون بسیاری از جاهای دیگر درگیر خاموشی می‌شوند، اما برای حل این مشکل در مقطع کوتاه مدت باید به سمت صرفه‌جویی مردم در مصرف برق حرکت کرد. دولت هم باید سرمایه گذاری و تولید برق داشته باشد تا کمتر شاهد خاموشی‌ها به ویژه در صنایع باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید