مجید بلندنظر : صندوق کارآفرینی امید ۱۰ طرح راکد و تعطیل در هرمزگان را احیا کرد

مجید بلندنظر : صندوق کارآفرینی امید ۱۰ طرح راکد و تعطیل در هرمزگان را احیا کرد

هرمزبان- مجید بلندنظر مدیر صندوق کارآفرینی امید هرمزگان از احیای ۱۰ طرح راکد و تعطیل در هرمزگان توسط صندوق کارآفرینی امید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، مجید بلندنظر مدیر صندوق کارآفرینی امید هرمزگان گفت: این صندوق از سال گذشته تاکنون ۱۰ طرح غیرفعال و یا نیمه فعال در حوزه صنعتی و کشاورزی در استان را با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال احیا کرده و به زنجیره تولید بازگرداند.

بلندنظر افزود:از آنجایی که محرومیت‌زدایی، اشتغال پایدار و توانمندسازی مناطق محروم و کم برخوردار از مهم ترین اولویت‌های صندوق کارآفرینی امیداست لذا این تعداد طرح راکد و یا نیمه فعال در هرمزگان به کمک تسهیلات صندوق کارآفرینی امید راه‌اندازی شد که زمینه اشتغال تعداد زیادی از افراد را فراهم کرده است.

وی با تاکید بر حمایت از واحدهای غیرفعال یا نیمه‌فعال احیا شده در هرمزگان افزود: صندوق کارآفرینی امید ارائه تسهیلات به واحدهای اقتصادی، صنعتی و معدنی استان را  در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات در دستورکار دارد و از این طرح ها نیز حمایت می کند.

وی اظهارداشت: امسال افزون بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تبصره ۱۸ به این صندوق ابلاغ شده است که دستگاه های اجرایی طرح ها را پس از تایید در کمیته استانی و شورای برنامه ریزی استان برای دریافت تسهیلات به این صندوق معرفی می کنند.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید هرمزگان، سقف تسهیلات مشاغل خانگی و خُرد صندوق کارآفرینی امید را بین ۳۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال و تسهیلات خود اشتغالی (کارفرمایی) را  از یک میلیارد ریال تا ۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: وام های صندوق کارآفرینی امید به طور کامل بی بهره (قرض الحسنه) با کارمزد چهار درصد از محل منابع داخلی و تسهیلات اشتغال (تبصره ۱۸) و تفاهم نامه بین دستگاه های اجرایی نیز برحسب نرخ های تفاهم شده پرداخت می‌شود.

وی گفت: تاکنون با دستگاه هایی همچون جهادکشاورزی، صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فنی و حرفه ای، حوزه سلامت، فناوری و اطلاعات و چندین دستگاه دیگر برای پرداخت تسهیلات قرارداد بسته ایم که میزان پرداختی اعتبارات به کمیته امداد و بهزیستی ۹ درصد  و به دیگر دستگاه ها ۱۰ درصد است.

بلندنظر ابراز داشت: این صندوق کارآفرینی امید به منظور حمایت از واحدهای احیا شده پس از پرداخت تسهیلات، از طریق کارگروه مرتبط بر روند فعالیت واحدها تا تثبیت اشتغال نظارت می‌کند.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید هرمزگان با بیان اینکه این صندوق کارآفرینی نهاد تخصصی و رسمی تامین مالی مشاغل خُرد و کوچک در سطح کشور است، اظهارداشت: تسهیلات این صندوق شامل مشاغل خانگی، خود اشتغالی، کارفرمایی، پشتیبان وغیره می باشد.

وی رسالت صندوق کارآفرینی امید را پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به افراد متخصص، با تجربه و دارای مهارت به ویژه جوانان بیکار دانست و اظهارکرد: تسهیلات این صندوق بیشتر به افرادی داده می شود که تجربه کار، تخصص و مهارت دارند اما سرمایه و پول برای راه‌اندازی کسب و کار خودشان را ندارند.

بلندنظر با اشاره به اینکه برای پرداخت تسهیلات به طرح های ارائه شده هیچ مشکلی نداریم، اذعان داشت: دستگاه ها تا پایان خردادماه مهلت جذب تسهیلات از صندوق کارآفرینی را دارند و اگر جذب نشود بودجه به خزانه دولت برمی گردد.

وی گفت: صندوق کارآفرینی امید تسهیلات را بیشتر به مشاغل خانگی و خرد پرداخت می کند که در نتیجه شغل بیشتری نیز ایجاد می شود؛ در مثال با ارائه ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح های متقاضیان  بیش از یکهزار شغل ایجاد می شود.

هرمزگان استانی با ظرفیت های عظیم انسانی و اقتصادی است و از آن جایی که در سفر دیماه ۱۴۰۰ رییس جمهور به این استان مرزی ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سفر گرفته شده که باید ماهانه ۱۲۵۰ میلیارد تومان جذب شود اما طبق گفته استاندار هنوز استقبال چندانی نشده و در صورت جذب نکردن، بازگشت داده می شود که باید هرچه سریع تر توسعه استان با فعال شدن ظرفیت های بومی شتاب بیشتری به خود بگیرد.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید