خبر فوری

ورود کاروان خادمان و حاملان پرچم مقدس رضوی به بندرعباس در آستانه دهه کرامت

هرمزبان – در آستانه دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) کاروان خادمان رضوی از طریق فرودگاه بین‌المللی بندرعباس وارد این شهر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، مراسم استقبال از حاملان پرچم مقدس و مطهر بارگاه نورانی حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) (کاروان‌ زیرسایه خورشید) امروز سه‌شنبه ۱۰ خرداد با استقبال خادمیاران رضوی و نوازندگی گروه رزم‌ نوازان نیروی دریایی ارتش در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس انجام گرفت.

حضور در امام‌زاده سید مظفر، شرکت در مراسم عطرافشانی و غبارروبی این آستان، تجدید بیعت با شهدای گمنام، ادای احترام به مقام شامخ آن‌ها و همچنین حضور در آیین اهتزار پرچم منقش به نام‌ مبارک علی‌ بن موسی الرضا(ع) از برنامه‌های امروز خادمان حرم مطهر در شهر بندرعباس است.

دبیر جشنواره مردمی زیر سایه خورشید استان هرمزگان گفت: پانزدهمین دوره جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید در این استان با شعار «هرچه دارم از تو دارم یا علی بن موسی الرضا علیه السلام» برگزار می‌شود.

مصطفی رجبیان در این مراسم افزود: کاروان های حرم رضوی تا ۲۱ خرداد در شهرستان‌های میناب، سیریک جاسک ، بشاگرد و رودان در شرق هرمزگان، یک کاروان در مرکز استان در شهرستان‌های حاجی آباد، بندرعباس، قشم و بوموسی و یک کاروان نیز در شهرهای بندرخمیر، بستک، پارسیان، بندرلنگه، کیش، تنب کوچک و بزرگ در غرب این استان حضور دارند.

وی حضور خادمان حرم رضوی ضمن در محلات و در بین روستاها و شهرهای مختلف این استان و توزیع بسته های ارزاق بین نیازمندان از بیماران در بیمارستان‌ها و منازل، سرکشی از خانواده‌های ایتام، سادات و محسنین، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران ، دیدار و گفت‌وگو با ائمه جمعه و مسوولان استان و حضور در مراکز نظامی، کارخانجات و صنایع را از جمله برنامه‌های کاروان خادمان حرم رضوی در ایام دهه کرامت در استان هرمزگان اعلام کرد.

اول تا دهم ماه ذی‌القعده که با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و به ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت امام رضا (ع) برادر گرامی حضرت معصومه ختم می‌شود، «دهه کرامت» نامگذاری شده است.

همچنین اول ذی‌القعده سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) روز «دختر» نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید