ابراهیم مرادیان : حضور هیأت سوم مستشاری دیوان محاسبات کشور در هرمزگان

هرمزبان – مدیرکل دیوان محاسبات هرمزگان گفت: برای نخستین بار در کشور با حضور هیأت سوم مستشاری دیوان محاسبات کشور به دو پرونده ارجاعی، در هرمزگان رسیدگی شد.

ابراهیم مرادیان ظهر امروز (۹ خردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: هیات سوم مستشاری دیوان محاسبات کشور پس از دفاع خواندگان، بررسی لوایح ارسالی دیگر خواندگان پرونده‌ها و بازدید میدانی از موضوع پرونده، رای خود را صادر خواهد کرد.

وی رسیدگی عادلانه به پرونده‌ها، برخورد قاطع با تخلفات اثبات شده و موارد تضییع حقوق بیت المال را از مهمترین برنامه‌های دیوان محاسبات کشور برشمرد.

مدیرکل دیوان محاسبات هرمزگان گفت: دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی، وظیفه نظارت بر عملکرد تمام دستگاه‌های اجرایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند را بر عهده دارد.

مرادیان با بیان اینکه وظیفه نظارتی دیوان محاسبات با حسابرسی از دستگاه‌های اجرایی تحقق می‌یابد، تصریح کرد: اگر هنگام حسابرسی، انحراف از قوانین و مقررات از سوی دستگاهی ثابت شود، موارد مستند سازی و به دادستان دیوان محاسبات کشور اعلام و پس از بررسی پرونده در شعب دادیاری، دادخواست مربوطه تنظیم و برای رسیدگی و صدور رای به هیات‌های مستشاری ارسال می‌شود.

مدیر کل دیوان محاسبات هرمزگان عنوان کرد: توبیخ کتبی با درج در پرونده، کسر حقوق و مزایا، انفصال موقت یا دائم از خدمات دولتی و اخراج از محل خدمت از مهمترین آرای هیات‌های مستشاری است.

مرادیان با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای و اقدامات پیشگیرانه به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: در برخی موضوعات مهم استانی انحرافات مالی رخ داده که برای رعایت قانون و برقراری انضباط مالی منجر به تشکیل پرونده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید