خبر فوری
‌نصرت‌الله تاجیک سیاست‌مدار، دیپلمات، نویسنده ، فعال و زندانی سیاسی پیش از انقلاب که در زمان جنگ ایران و عراق و وقوع جنگ نفت‌کش‌ها در خلیج‌فارس سکاندار استانداری هرمزگان بود، پاسخگوی سوالات‌ ایسنا در خصوص تحولات استان هرمزگان بود.

با وجود ظرفیت‌های‌ هرمزگان می‌توان ظلم از قبل وارده شده بر ‌استان را ‌جبران کنیم

‌نصرت‌الله تاجیک در گفت‌وگو با ایسنا،  اظهار کرد: در زمان انتصاب بنده به‌عنوان استاندار عارضه جنگ، عدم توسعه‌یافتگی و بستر تخلفاتی که متأسفانه به دلایل اجتماعی و سیاسی در هرمزگان فراهم شده بود، یکی از استان‌های مشکل کشور محسوب می‌شد.

سفر سابق جمهوری اسلامی ایران در کشور اردن با بیان اینکه‌ استاندار وقت آن زمان به دلیل مشکلات داخلی هرمزگان را ترک کرده بود و این استان  12 ماه بدون استاندار و با سرپرستی اداره می‌شد، افزود: ‌وقتی استان شرایط سختی را دارد، مدیریت آن باید استقرار، ثبات و سطح بالایی داشته باشد تا بتواند با مبادی اصلی و مسئولین کشور ارتباط برقرار کند و با توجه به اینکه شاکله مدیریتی استان از هم پاشیده بود و به دلیل مشکلاتی که در هرمزگان و جزیره‌های آن وجود داشت، به همراه تیمی که بیشتر متشکل از نیروهای بومی استان بود، سعی کردیم در درجه اول به بازسازی مدیریتی استان در استانداری، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها بپردازیم.

تاجیک ادامه داد: احساس می‌کردم می‌توانیم به دلیل ظرفیت‌هایی که هرمزگان دارد، ظلم از قبل وارده بر این استان را تا حدی جبران کنیم که تنها راه آن را تقویت آموزش عالی و زیرساخت‌های توسعه استان و کشور می‌دانستم.

استاندار اسبق هرمزگان با اشاره به اینکه زمانی که به هرمزگان آمدم هیچ صنعت مادری در استان وجود نداشت، عنوان کرد: با کمک همکارانم کار پالایشگاه و فولاد بندرعباس، آلومینیوم المهدی و برخی صنایع مادر حساس مثل کشتی‌سازی را شروع کردیم و بندر شهید رجایی تازه در حال بهره‌برداری بود و افتتاح تعدادی از اسکله‌های آن در دست اقدام بود.

وی بابیان اینکه بعد از 30 سال بازگشت به هرمزگان شاهد رشد خوبی در آن بودم، اضافه کرد: بنده با توجه به مسئولیتی که در مجمع استانداران دارم و سفرهایی که در 2 سال گذشته به 20 استان کشور داشته‌ام، به این نکته پی بردم که هرمزگان در مقایسه با سایر استان‌ها رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشته و اگر این رشد و توسعه را متوازن، درون‌زا و پایدار ‌کنیم، می‌توانیم از تبعات منفی آن جلوگیری کنیم.

این دیپلمات سابق کشورمان تصریح کرد: با توجه مشکلات استان و هزینه سنگینی که برای شهروندان مخصوصاً شهروندان آسیب‌پذیر وجود دارد، بسیار مهم است که بتوانیم به‌گونه‌ای توازن را برقرار کرد که رشد و توسعه را در کنار جامعه‌ای عدالت محور داشته باشیم.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید