خبر فوری
‌معاون سیاسی فرماندار جاسک گفت: مرگ عروس دریایی در این ایام از سال یک امر طبیعتی است و آمار میزان تلفات آن‌ها که در دنیای مجازی آمده کذب است.

مرگ عروسان دریایی در ‌جاسک‌ چقدر صحت دارد؟

‌احمد گمتیلی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ افزود: از زمان اعلام این خبر به مکان‌های که گفته‌شده بود در آن تلفات بالای عروس دریایی وجود دارد، سر زدیم اما در چندنقطه‌ای اعلامی، میزان عروس‌های دریایی تلف‌ شده کمتر از 100 عدد بوده و آمار چندمیلیونی و کیلومتری در فضای مجازی صحت ندارد.

وی اضافه کرد: هرساله مرگ عروسان دریایی را شاهد هستیم و این موضوع اتفاق جدید و نادری نیست و با این‌ وجود بررسی‌ها در این زمینه در حال انجام است.

گمتیلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارشناسانی از حفاظت محیط‌زیست و شیلات استان هرمزگان در حال بررسی علل و میزان تلفات عروس دریایی در سواحل جاسک هستند.

‌سال گذشته نیز در 12 مهرماه شاهد مرگ عروسان دریایی به‌صورت دست جمعی در این شهرستان بوده‌ایم، هرچند علل مرگ آن‌ها تاکنون مشخص و یا به رسانه‌ها اعلام‌نشده است.

عروس دریایی، در اعماق متوسط دریا زندگی می‌کند و بین 10 تا 20 سانتیمتر قطر دارد و بدنی چتر مانند و شفاف ژلاتینی دارند، این موجودات ژله‌ای دارای ساختار زیبایی هستند، به همین جهت عروس دریایی نامیده می‌شوند.

عروس دریایی در چرخه اکوسیستم دریا و غذای برخی آبزیان دارای اهمیت فراوان است و مرگ چند صد قطعه آن‌ها باید به‌طور حتم موردبررسی پژوهشگران قرار گیرد از طرفی با توجه به ژله‌ای بودن جسم جاندار طی یک روز جسم آن در ساحل تجزیه و احتمالاً اثری از آن باقی نمی‌ماند.

پیگیری در مورد مرگ این آبزیان از سوی ‌ایسنا، همچنان ادامه خواهد داشت و در صورت دستیابی به اطلاعات، آن را در اختیار مخاطبان خود قرار خواهد داد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید