خبر فوری
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از افتتاح مجتمع آبرسانی روستایی بندر مقام با حضور وزیر نیرو خبر داد.

مجتمع آبرسانی روستایی بندر مقام افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهندس عبدالحمید حمزه پور در حاشیه سفر وزیر نیرو مهندس چیت چیان به استان هرمزگان جهت بازدید و افتتاح پروژه های شاخص صنعت آب و برق در این استان بیان کرد: با افتتاح و به بهره برداری رسیدن این مجتمع مشکل تاریخی آب شرب این منطقه مرتفع و ۱۹ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار و ۱۶۶ نفر از نعمت آب اشامیدنی سالم بهره مند شدند.

وی در ادامه در خصوص میزان اعتبار این پروژه بیان کرد: جهت اجرای این پروژه ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی – استانی و مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.

این مقام مسئول درباره حجم عملیات این پروژه نیز اظهار کرد: عملیات اجرایی مشتمل بر بیش از ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع ، ۵۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره و یک سایت آبشرین کن به حجم ۱۴۰۰ متر مکعب تولید آب شیرین در شبانه روز است.

حمزه پور افزود: منبع تامین آب شرب این مجتمع روستایی ۱۱۰۰ مترمکعب از طریق خط محرم و ۱۴۰۰ متر مکعب نیز از محل شیرین سازی آب دریا توسط یک سایت آبشیرین کن تامین می گردد.

وی در ادامه گفت: با توجه به فقر منابع آبی شیرین در سطح شهرستان بندرلنگه تا کنون ۸ شایت آبشرین کن با ظرفیت ۴۶۰۰ مترمکعب تولید آب شیرین در شبانه روز جهت آبرسانی به ۴۵ روستا با جمعیت بالغ بر ۲۱۰۰۰ نفر در دست بهره برداری و تعداد ۴ سایت آبشرین کن با حجم تولید ۴۷۰۰ متر مکعب جهت بیش از ۳۰ روستا در دست احداث می باشد.

در ادامه این مراسم وزیر نیرو مهندس چیت چیان در مراسم افتتاح از این مجتمع بزرگ آبرسانی ضمن تقدیر و تشکر از حضور و استقبال بی نظیر مردم در مراسم عنوان کرد: امیدواریم با جدیت و همکاری نمایندگان مجلس بتوانیم تمامی پروژه های آبرسانی به روستاهای استان هرمزگان را تکمیل و مردم روستاها را از آب آشامیدنی  بینیاز کنیم.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: با تامین اعتبار و تزریق منابع مالی به وزارت نیرو میتوان در آینده ای نزدیک مشکلات را به حداقل رساند.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید