خبر فوری

یوسف نوری: میانگین حضور روزانه ۵۷ دقیقه ای دانش آموزان در «شاد» طی دوران کرونا

هرمزبان – وزیر آموزش‌وپرورش به برگزاری ۲۴ هزار کلاس درس در مدرسه تلویزیونی ایران اشاره کرد و از تشکیل قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی برای پیشبرد آموزش در دوران پساکرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، یوسف نوری در ویژه‌برنامه «مدرسه تلویزیونی» که به مناسبت گرامیداشت هفته معلم از شبکه آموزش سیما پخش شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مطهری و بیش از ۴۰۰۰ معلم شهید و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید گفت: مدرسه تلویزیونی ایران از ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ و همزمان با شیوع کرونا راه‌اندازی شد و برگزاری ۲۴ هزار کلاس درس در این مدت در مدرسه تلویزیونی بی‌سابقه بود.

وی افزود: بازتجسم آینده آموزش را حین کرونا و یا پس از کرونا باید داشته باشیم. برای همین منظور قرارگاه حکمرانی فضای مجازی یادگیری تشکیل شده است و به طور طبیعی آموزش ما باید آموزش ترکیبی باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به طور میانگین شبکه شاد ۱۱ میلیون دانش‌آموز را به میزان ۵۷ دقیقه در هر روز تحت پوشش قرار داده است، گفت: برنامه ریزی هایی در این قرارگاه در حال انجام است و باید نقش هرکدام از عوامل که یار و یاور ما بودند را تعیین کنیم.

نوری ادامه داد: چهاررکن تربیتی داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به رسانه اشاره کرد. خیرین، رکن دیگر هستند که از ظرفیت آنان به خوبی در مدرسه‌سازی استفاده شده است و رسانه را نیز باید همینطور ببینیم. لازم است شبکه آموزش سیما را به سمت رویکرد تعاملی ببریم.

وی با بیان اینکه جادارد از معلمان کشورمان که در این دوسال متحمل زحمات بسیاری شدند تا امر آموزش تداوم داشته باشد تقدیر کنیم، گفت: آموزش ها از ۱۴ فروردین حضوری شدند و دانش آموزان ما که در محیط قرنطینه قرار داشتند، بعضا رفتارهایی نشان دادند که حاکی از احساسات سرکوب شده ناشی از دوران قرنطینه بود و معلمان ما در  زمینه بازگشت آنان به آموزش های حضوری نیز بسیار تلاش کردند که باید از معلمان قدردانی کرد.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید