خبر فوری

سیدابراهیم رئیسی: کشورهای دوست در اولویت ارتقای روابط

هرمزبان – رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است که روابط خود را با اولویت کشورهای دوست، در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی ارتقا دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در ادامه گفتگوهای عیدانه خود با روسای کشورهای اسلامی به مناسبت پایان ماه ضیافت الله، فرارسیدن عید سعید فطر را به «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی و مردم کشورش تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: به برکت این عید بزرگ ملت و دولت اندونزی و همه ملت های جهان از صلح و امنیت بهره‌مند باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع موجود در دو کشور، افزود: با تلاش مشترک برای فعال شدن این ظرفیت‌ها، روابط دو کشور می‌تواند در تمامی زمینه‌ها توسعه یابد. جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است که روابط خود را با اولویت کشورهای دوست، در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی ارتقا دهد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت مساله فلسطین در جهان اسلام، گفت: کشورهای اسلامی باید در دفاع از مبارزات ملت فلسطین انسجام و یکپارچگی داشته باشند.

«جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی نیز در این گفتگوی تلفنی با تبریک متقابل عید سعید فطر به رئیس جمهور و مردم کشورمان، بر علاقمندی کشورش برای توسعه همکاری‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه انرژی و بهداشت تاکید کرد.

رئیس جمهور اندونزی تصریح کرد: ایران و اندونزی علاوه بر اشتراکات فرهنگی، در زمینه مسائل منطقه ای و بین المللی نیز دیدگاه های نزدیکی دارند و هر دو از آرمان های مردم فلسطین حمایت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید