خبر فوری

آمریکا و روسیه زندانی تبادل کردند

هرمزبان – وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو یک شهروند آمریکایی را که در حال گذراندن دوران محکومیت خود در روسیه بود با خلبان روس که دوران محکومیت طولانی خود در آمریکا را می‌گذراند، مبادله کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو «ترِوِر رید» شهروند آمریکایی را که در حال گذراندن دوران محکومیت خود در روسیه بود، با «کنستانتین یاروشنکو» خلبان روس که او هم در حال گذراندن دوران محکومیت طولانی خود در آمریکا بود، مبادله کرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این وزارتخانه افزود که این تبادل زندانی در ۲۷ آوریل (امروز، چهارشنبه) انجام شد، نتیجه یک روند مذاکره طولانی با ایالات متحده بود. جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم عملی شدن این تبادل را مستلزم «تصمیمات دشوار» خواند.

طبق گزارش‌ها، رید به فرودگاه بین‌المللی «ونوکووا» در مسکو منتقل شد و روسیه را به مقصد آمریکا ترک کرد. همسر یاروشنکو نیز گفت که تبادل وی در ترکیه انجام شد.

پرونده‌های دو زندانی روس و آمریکایی

به نوشته اسپوتنیک، یاروشنکو به اتهام برنامه‌ریزی برای قاچاق چهار تن کوکائین به آمریکا به ۲۰ سال زندان محکوم شد. او در سال ۲۰۱۰ در لیبریا دستگیر و به ایالات متحده مسترد شد، جایی که در سپتامبر ۲۰۱۱ مجرم شناخته و محکوم شد. یاروشنکو در دوران محاکمه بر بی‌گناهی خود اصرار داشت. روسیه، ایالات متحده را به دلیل عدم اطلاع رسانی به خدمات کنسولی خود در خصوص دستگیری و استرداد این شهروند روس مورد انتقاد قرار داده و آن را آدم‌ربایی سازماندهی شده توسط دولت آمریکا و نقض قوانین دیپلماتیک بین‌المللی توصیف کرده بود.

تبادل زندانی بین آمریکا و روسیه

تبادل زندانی بین آمریکا و روسیه

ترور رید هم پس از مقاومت در برابر دستگیری و حمله به ماموران پلیس در اوت ۲۰۱۹ به نه سال زندان محکوم شد. پلیس مسکو در پاسخ به تماسی مبنی بر رفتار غیرقانونی وارد عمل شد-رید با دو زن در حال مشاجره بود. وی پس از مقاومت در برابر دستگیری و سوار شدن به خودروی پلیس، مجدداً در مسیر پاسگاه پلیس به مأموران حمله کرد و در نتیجه یک تصادف کوچک جاده‌ای ایجاد کرد. وی بعداً ادعای بی‌گناهی کرد و گفت که وقایع توصیف شده توسط پلیس را به خاطر نمی‌آورد زیرا به شدت تحت تاثیر الکل بود.

منبع: مشرق نیوز

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید