خبر فوری

علی‌رضا محمدی کرجی‌ران : ده کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی بندرعباس پهلو گرفتند

هرمزبان – مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ فروند کشتی حامل انواع کالای اساسی در بندر شهید رجایی پهلو گرفتند که از این تعداد شش کشتی شامل محصول استراتژیک گندم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران روز چهارشنبه در گفت وگوبا خبرنگاران با تشریح میزان واردات، تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی(غیرکانتینری) به دروازه طلایی اقتصاد ایران در سال جاری اظهارداشت: از ابتدای فروردین امسال تاکنون، ۱۰ فروند کشتی حامل ۵۹۸ هزارو ۹۰۱ تن انواع کالای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی، با اشاره به میزان واردات گندم به عنوان یک محصول استراتژیک بیان کرد: از ۱۰ کشتی پهلودهی شده در بندر شهید رجایی، شش کشتی حامل ۳۹۶ هزارو ۳۱۸ تن گندم بوده که ۲ فروند از این شناورها هم اکنون درحال تخلیه گندم‌های وارداتی خود هستند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی عمده کالاهای اساسی وارد شده را علاوه برگندم،روغن، ذرت و کود اعلام کرد و گفت: طی این مدت ۹۸ هزار و ۶۸۳ تن کود، ۷۱ هزارو ۵۰۰ تن ذرت و نیز ۳۲هزارو ۴۰۰ تن روغن وارد بندر شهید رجایی شده‌اند.

به گفته محمدی کرجی‌ران، در حال حاضر نیز سه فروند کشتی در مجموع حامل ۱۶۲ هزارو ۲۱۱ تن گندم و برنج در لنگرگاه بندرعباس درحال طی نمودن فرآیند اسنادی خود هستند.

کالاهای اساسی در تعریف عمومی مشمول کالای ضروری است، به تعبیری برخی کالاها مانند سوخت(بنزین وگاز)، گندم، برنج، روغن نباتی، گوشت قرمز، جو وذرت به دلیل قرار گرفتن در سبد مصرفی و تأثیر آن بر روی بازار عرضه و تقاضا با نام کالای اساسی معرفی می‌شود.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید